رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به اینکه گلستان در زمره استان‌های برتر کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال است، گفت: به منظور حمایت از استعدادهای دیجیتال، تیم‌های برتر رویداد را به عضویت مرکز رشد پارک علم و فناوری درمی‌آوریم.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان به نقل از دبیرخانه چهارمین رویداد ملی تولید محتوای بسیج، مهدی غفاری با اشاره به اهمیت فضای مجازی و برگزاری چهارمین دوره تولید محتوای دیجیتال بسیج اظهار کرد: این رویداد که ما تجربه برگزاری آن را در سال‌های گذشته نیز داشتیم در حقیقت رویداد مهمی است، تولید محتوا در فضای مجازی بسیار مهم شمرده می‌شود.

وی افزود: تیم‌های تولیدمحتوای دیجیتال استان گلستان معمولاً در سطح کشور رتبه داشتند و این اتفاق نشان می‌دهد که گلستان ظرفیت مطلوبی در تولید محتوا دارند، از طرفی در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز می‌بینیم که مجموعه‌های فعال و خوبی در استان گلستان شکل‌ گرفته است.

غفاری با اشاره به اینکه گلستان در بخش اقتصاد دیجیتال جزو استان‌های برتر کشور است، بیان کرد: از این رو تولید محتوا در فضای مجازی یک مسئله مهم و جدی برای استان تلقی می‌شود ،مخصوصاً به دلیل این‌که بخشی از اقتصاد استان بر مبنای اقتصاد دیجیتال است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: برگزاری این قبیل رویدادها می‌تواند کمک کند که تیم‌های قوی‌تری در استان شکل بگیرند تا این حوزه را تقویت کنند، برگزاری سالانه و مستمر این رویداد همچنین باعث می‌شود که تیم‌ها برای سال‌های بعد برنامه‌ریزی کنند و هر سال بتوانند با هدف شرکت در رویداد سال بعد تیم‌شان را تقویت و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

غفاری ابراز کرد: دوره تولید محتوای بسیج یکی از رویدادهای خوبی است که از چند سال پیش شروع‌ شده و امسال هم قرار است چهارمین دوره آن برگزار شود.

وی در خصوص حمایت پارک علم و فناوری از برگزیدگان این رویداد گفت: مانند سنوات گذشته از تیم‌های برتر که در حوزه تولید محتوا انتخاب می‌شوند استفاده می‌کنیم و سعی خواهیم کرد شرایط حضورشان را در پارک فراهم کنیم تا بتوانند به رشد خودشان در این حوزه کمک کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: معمولاً اگر داوری‌هایی که در رویداد انجام می‌شود به نظارت پارک باشد به‌ لحاظ قانونی می‌توانیم تیم‌های برتر را به عضویت مرکز رشد پارک درآوریم که بتوانند مسیر توسعه خودشان را طی کنند کمااینکه در سال‌های گذشته نیز همین اتفاق افتاده‌است.

غفاری توضیح داد: زمانی‌که تیم‌های برتر انتخاب می‌شوند پارک علم و فناوری حمایت‌های مناسبی از لحاظ تجهیزاتی و هزینه‌های جاری آنها انجام می‌دهد معمولاً پارک تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به‌صورت تسهیلات بدون بهره برای تامین امکانات و زیرساخت‌های این تیم‌ها در اختیارشان قرار می‌دهد.