این نشست صمیمی که در کانون طه گرگان انجام گرفت و درخصوص چگونگی دعوت از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و برنامه‌های آنان و اجماع و وحدت بر روی یک کاندیدا بحث و گفتگو شد، با پرسش های متعدد دبیران احزاب انقلابی استان حول محور موضوعات سیاسی و انتخابات کشور پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان از گرگان، ، دکتر منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در سخنانی درباره سازوکار انتخاباتی شورای وحدت در استان گلستان گفت: شاید نتوانیم در کنار هم کار کنیم، ولی می‌توانیم به صورت مستقل از هم، اما در عین وحدت و ائتلاف از یک کاندیدای مشترک حمایت می‌کنیم.

متکی ظهر روز پنج شنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۹ در نشست با احزاب انقلابی استان گلستان گفت: نشست‌های مشترک احزاب موجب افزایش همگرایی و ایجاد اجماع نظر در مسائل کشورداری می‌شود و می‌تواند در راهبری مباحث کلان کشور موثر باشد که لازمه این نقش آفرینی متشکل بودن، حرف داشتن و داشتن موضع در مباحث مختلف است.

این نشست صمیمی که در کانون طه گرگان انجام گرفت و درخصوص چگونگی دعوت از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و برنامه‌های آنان و اجماع و وحدت بر روی یک کاندیدا بحث و گفتگو شد، با پرسش های متعدد دبیران احزاب انقلابی استان حول محور موضوعات سیاسی و انتخابات کشور ادامه یافت.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه وجود شورای احزاب انقلابی در گلستان در سطح کشور منحصربه فرد است، افزود: متاسفانه احزاب هنوز جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا نکرده‌اند.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان ادامه داد: گلستان احتیاج به تدبیر و مدیریت جدید برای جبران تمام کاستی‌های گذشته دارد و مدیران استان طی ۴۲ سال گذشته همانطور که برای انجام کار‌های خوب تشویق می‌شوند می‌بایست برای کار‌هایی هم که انجام نداده‌اند جوابگو باشند.

وی از انتخابات به عنوان بهار سیاسی تعبیر کرد و گفت: کشور به دلیل سوء مدیریت با مخاطرات فراوانی روبه‌رو است. افرادی که در کمپین‌های انتخاباتیشان دلار ۳ هزار تومانی را نقد می‌کردند در این دولت دلار ۳۰ هزار تومانی تحویل مردم دادند.

متکی خاطرنشان کرد: در حالی که می‌توان کشور را خیلی خوب مدیریت کرد، اما متاسفانه عملکرد دولت آنقدر ضعیف است که از ابتدای دولت اول آقای روحانی تاکنون، توزیع بسته‌های معیشتی و ارزاق عمومی و اخیرا هم مدیریت مرغ و تخم مرغ موجب نارضایتی و مضحکه مردم شده است.

وی گفت: کسی که خود را در در فضای بسته حبس کرده و حتی برای دفاع از بودجه نیز تا مجلس نمی‌رود قطعا تمام تلاش خود را برای اینکه تمام مشکلات کشور را به تحریم مرتبط کند خواهد کرد و ما در چنین شرایطی به سمت انتخابات می‌رویم.

 

 

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: ۷ سال درگیر برجام بودیم و این موجب شد نتوانیم با سایر کشور‌های جهان ارتباط مناسب داشته باشیم. مذاکره با آمریکا چیز جدیدی نبود، اما این دولت بر آن تاکید کرد و رهبر معظم انقلاب نرمش قهرمانانه را مطرح کردند، اما ملاحظاتی را نیز به دولت متذکر شدند که متاسفانه به هیچکدام از تذکرات رهبری توجهی نشد.

وی بیان داشت: ذوق‌زدگی و شتاب‌زدگی، آفت دیپلماسی است که در این دولت دچار این آسیب شدیم در کنار آن، دولت به مردم اعلام کرد که “رونق در معیشت در گرو برجام است” در این حالت واضح است که طرف غربی از موضع بالا پای میز مذاکره می‌نشیند.

متکی ادامه داد: موفقیت‌های جبهه مقاومت در سوریه یمن و فلسطین به هیچ وجه به برجام مربوط نیست و تنها نقش بی بدیل سردار سلیمانی در این حوزه پر رنگ است. تنها دستاورد برجام برداشتن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بود، ولی این دولت هیچ استفاده‌ای در تجارت و تبادلات تجاری و بازرگانی از آن نکرد و این در حالیست که ما در دولت‌های نهم و دهم با وجود این قطعنامه‌ها ۱۲۰ میلیارد دلار گردش مالی با سایر کشور‌های دنیا داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: سبک کشورداری و دولت گردانی در کشور نادرست است و باید تغییر اساسی در آن ایجاد شود.

متکی درباره سازوکار انتخاباتی شورای وحدت اظهار داشت: شاید نتوانیم در کنار هم کار کنیم، ولی می‌توانیم به صورت مستقل از هم، اما در عین وحدت و ائتلاف از یک کاندیدای مشترک حمایت کنیم.

وی بیان داشت: بیشترین مجال برای نقش آفرینی احزاب، تا کنون توسط شورای وحدت ایجاد شده است. می‌خواهیم در شورای وحدت از بین افراد مطرح برای کاندیداتوری ریاست جمهوری به یک نفر برسیم.

وی درباره کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات پیش رو گفت: حضور آقای رئیسی در عرصه انتخابات به جهت حکمی که از رهبر معظم انقلاب در تحول قوه قضاییه دارند در هاله‌ای از ابهام است. برخی نیز از کاندیدا شدن آقای رئیسی نگران هستند که کار‌های خوب ایشان در قوه قضاییه ابتر بماند.

متکی اضافه کرد: غالب پرونده‌ها و مفاسد کلانی که در قوه قضاییه پیگیری می‌شود مربوط به دستگاه‌های دولتی است و با حضور ایشان در راس قوه مجریه، ان شاالله فساد از ریشه درمان می‌شود.