سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات تعزیرات حکومتی کشور گفت: باید بستر‌های وقوع تخلف را حذف کنیم و دولت قدم‌های بلند و موثری در این زمینه برداشته و برای هماهنگی با این تحولات سازمان تعزیرات هم قدم‌های مثبت برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات تعزیرات حکومتی کشور روز پنج شنبه دهم آذرماه ۱۴۰۰ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: باید بستر‌های وقوع تخلف را حذف کنیم و دولت قدم‌های بلند و موثری در این زمینه برداشته و برای هماهنگی با این تحولات سازمان تعزیرات هم قدم‌های مثبت برداشته است.

 

 

گا‌م‌های موثر سازمان تعزیرات برای کاهش تخلف در بازار؛ نیروی ناظر در بازار افزایش می‌یابد
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات تعزیرات حکومتی کشور گفت: باید بستر‌های وقوع تخلف را حذف کنیم و دولت قدم‌های بلند و موثری در این زمینه برداشته و برای هماهنگی با این تحولات سازمان تعزیرات هم قدم‌های مثبت برداشته است.

محمدعلی اسفنانی با اشاره به اینکه برای اینکه مردم در تامین مواد اولیه به مشکل نخورند لازم است مسایل پیشگیرانه مدنظر قرار بگیرد گفت: باید بستر‌های وقوع تخلف را حذف کنیم در این صورت نیاز نخواهیم داشت با افرادی که تخلف انجام می‌دهند رویکرد سلبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دولت قدم‌های بلند و موثری برداشته است و برای هماهنگی با این تحولات سازمان تعزیرات هم قدم‌های مثبت برداشته است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به اینکه ریاست تنظیم بازار به عهده معاون اول گذاشته شده است، افزود: این امر مهمی است و به نحوی هماهنگ شده که اگر مشکلی در سطح بازار بود به سرعت برطرف شود.

وی افزود: اگر بنا باشد در موضوع گرانفروشی اجازه دهیم مجموعه‌ای که کالا‌های اساسی مردم را توزیع می‌کند، کالا را گران کند و بفروشد، مدتی بگذرد و بر حسب گزارشات مردمی با این موضوع مواجه شویم و پروند‌های تشکیل دهیم، اثر مثبتی نمی‌گذارد. بنا داریم به گونه‌ای حضور داشته باشیم که کمتر شاهد تخلف باشیم و قبل از وقوع تخلف اقدامات لازم را انجام دهیم.

اسفنانی گفت: رویکرد ما در تعزیرات بر این مبناست که به نحوی به عنوان نیروی ناظر در جامعه حضور داشته باشیم که هم خود سازمان‌های مرتبط با ما که کار نظارتی انجام می‌دهند، وظایفشان را به درستی انجام دهند و هم تا جایی که ممکن است از اقداماتی که به تشکیل پرونده، صدور حکم و محکومیت متخلفین منتهی می‌شود، پیشگیری شود.

 

هدف فعالیت تعزیرات حکومتی، جلوگیری از آشفتگی بازار است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هدف اصلی فعالیت این سازمان جلوگیری از آشفتگی بازار و کاهش بار پرونده‌های دستگاه قضایی است.

محمدعلی اسفنانی گفت: این سازمان در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و نیز بهداشت و درمان به پرونده‌های مختلفان رسیدگی می‌کند.

وی به فعالیت این سازمان پس از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: فقط در ۲ پرونده، پنج میلیون ماسک و ۲۲ میلیون جفت دستکش و هزاران لیتر مواد ضدعفونی از متخلفان کشف شد.

معاون پیشگیری از تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در سال‌های اخیر سازمان در موضوع قاچاق ارز که ارزش پول ملی به آن وابسته است و کمبود تخم مرغ در بازار ورود کرد و با اقداماتی مانند مبارزه با تخلفات، جلوگیری از گرانفروشی و احتکار و مبارزه با احتکار و عدم عرضه، نقش خود را در راستای ثبات بازار ایفا نمود.

اسفنانی اضافه کرد: هشت وزارتخانه در کنار بانک مرکزی عضو ستاد تنظیم بازار هستند که باید در رویکرد نوین، ضعف‌ها را برطرف نمایند.


کاهش تخلفات در بازار استان گلستان
رئیس مجمع صنفی گرگان گفت: وقوع تخلفات در بازار استان به حداقل رسیده که نشان دهنده تعامل اصناف و تعزیرات حکومتی است.
حسین خلیلی با بیان این که گرانی بسیار زیاد شده گفت: مردم از قیمت زیاد کالا‌ها رنج می‌برند و وضعیت اقتصادی خوبی در بازار وجود ندارد.

گلستان ۱۳ اتاق اصناف، ۷۰ هزار واحد صنفی و ۲۷۸ اتحادیه دارد و گرگان به عنوان مرکز استان دارای ۵۷ اتحادیه و ۱۶ هزار واحد صنفی است.


حیدر آسیابی: لزوم همکاری دادستان ها و کمیته نظارت بر قیمت
رئیس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم گفت: سازمان تعزیرات حکومتی یکی از اعضای شورای قضایی استان است به همین جهت همکاری دادستان‌ها و کمیته نظارت بر قیمت کالا‌ها تاثیر اساسی دارد.

حیدر آسیابی افزود: اقدامات کنترل قیمت در یک استان می‌تواند در سطح کشور هم تاثیرگذار باشد و به همین دلیل همه باید برای جلوگیری از گرانی انواع کالا‌ها تلاش کنند.

 


ابراز امیداوری تقی حسام به ارتقاء جایگاه تعزیرات حکومتی
تقی حسام سرپرست تعزیرات حکومتی گلستان نیز در این مراسم گفت: در حوزه قاچاق چوب، نظارت بر تهیه و توزیع و قیمت کالای اساسی و همچنین در حوزه نهاده‌های دامی و کشاورزی مسیر گذشته ادامه خواهد داشت.


در پایان این مراسم از زحمات ۱۸ ماهه حسین نجف زاده به عنوان مدیرکل پیشین تعزیرات حکومتی گلستان تقدیر و تقی حسام به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.


در این آیین حسام مدیر کل جدید تعزیرات حکومتی گلستان اظهار کرد: امیدوارم در جهت ارتقا جایگاه تعزیرات استان را تثبیت کنیم و اقتصاد گلستان بر پایه دامپروری و جنگل می‌باشد و امیدواریم بتوانیم در کاهش قاچاق چوب و نهاد‌های دامی موفق باشیم.