مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان گفت: نقطه‌ضعف صنایع‌دستی استان نداشتن بسته‌بندی مناسب است که باید آن را در کوتاه‌مدت و با همکاری بخش خصوصی برطرف کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، محمدجواد ساوری امروز دوشنبه ۲۱ آذر در نشست با هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گلستان گفت: اصلی‌ترین چالش حوزه صنایع‌دستی استان گلستان فروش این محصولات است و برای ایجاد ظرفیت‌های عرضه در سطح بین‌المللی، پیگیری‌هایی را در کشور داشتیم.

او افزود: در جلساتی که با مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات داشتیم برای بهره‌مندی از توان رایزنان فرهنگی ایران در سایر کشور‌ها پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی استان گلستان در کشور‌های هدف را ارائه کرده و پیگیر برگزاری آن هستیم.

ساوری ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند ظرفیت مناسبی برای عرضه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان باشد.

او افزود: از مدیران و بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌خواهیم تا با اختصاص مکانی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان علاوه بر ایجاد جاذبه‌ای برای گردشگران، در رونق فروش صنایع‌دستی سهیم باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: برای راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در استان از بخش خصوصی بهره خواهیم برد.

ساوری از ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی اجرای این طرح زمان‌بر خواهد بود.

او افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، برای ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی در حال پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

او ادامه داد: حوزه گردشگری به‌عنوان یکی از محور‌های اصلی توسعه استان مقدمه و مکمل نیاز دارد و بخش‌هایی، چون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مکمل بخش گردشگری خواهد بود و می‌تواند چرخه اقتصادی حوزه گردشگری را رونق بخشد.

او افزود: یکی از مشکلات اصلی حوزه گردشگری استان برندسازی و تبلیغات است و هنرمندان صنایع‌دستی می‌توانند در فرآیند برندینگ استان نقش پررنگی داشته باشند.

ساوری ادامه داد: تولیدات و محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی ظرفیت مهمی برای معرفی مزیت‌های نسبی استان است که متأسفانه در این بخش اقدامی صورت نگرفته است.