امام جمعه گرگان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای مهم بودن این دو قشر است تا حواسشان به دسیسه‌های دشمنان باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان در خطبه‌های امروز (جمعه ۲۵ آذر) با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله مفتح گفت: دکتر مفتح یک شخصیت علمی و حوزوی بود که دست پلید منافقین این مرد و روحانی را از جامعه کشور گرفت و به همین مناسبت روز شهادت ایشان از سوی امام راحل به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

آیت الله نورمفیدی افزود: وحدت به این معناست که دانشگاهیان و حوزویان قشری روشنفکر، عالم، دانشمند و آگاه هستند و به خصوص در این شرایط و بعد از انقلاب نقشه‌های دشمن را متوجه باشند و به ظاهر قضیه نگاه نکنند و به عمق قضایا نگاه کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه کشور‌های اسلامی با اسرائیل و آمریکا همراهی می‌کنند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای مهم بودن این دو قشر است تا حواسشان به دسیسه‌های دشمنان باشد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امروز اعلام می‌کنند کشور ایران ویران است، افزود: امروز اروپا هم مشکل شدید اقتصادی دارد و مشکلات اقتصادی در کشور ما هم وجود دارد که باید حل شود.

 

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی گفت: این مسائل نباید باعث شود تا اشتباه کنیم. حوزه و دانشگاه باید در چنین مواقعی به کمک جامعه بیایند و مردم را روشن کنند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: امروز حوزه ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت و به روزتر هم شده است.

امام جمعه گرگان با اشاره به جایگاه فاخر فعالیت‌های علمی و پژوهشی در کشور، گفت: تلاش شرکت‌های دانش بنیان و دانشمندان ایرانی موجب اقتدار و تعالی جمهوری اسلامی کشور شده‌اند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی، افزود: روزی قدرت نظامی، منشاء قدرت در جهان بود و هر کسی که قدرت نظامی قوی تری داشت حرف اول را می‌زد و بعد از آن مسائل اقتصادی به میدان آمد و در کنار قدرت نظامی کشور‌ها را از قدرت بیشتری برخوردار شدند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ادامه داد: امروز دیگر قدرت در مسائل نظامی و اقتصادی مطرح نیست بلکه قدرت علمی است و هر کسی قدرت فناوری و علمی آن جلوتر باشد، از قدرت بالایی برخوردار است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به ۲۶ آذر، روز حمل و نقل و راهداری و تشکر از سازمان حمل و نقل و راهداران، گفت: در جریانات اخیر کشور بسیاری تلاش کردند تا در حمل و نقل کشور مشکل ایجاد کنند و کامیونداران را به اعتصاب سراسری دعوت کردند تا کشور را مختل کنند، ولی رانندگان و کامیونداران کشور تحت تاثیر این القائات قرار نگرفتند و گوش به این حرف‌ها نکردند و وظیفه شان را به نحو احسن انجام دادند.