به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، در پی حرمت شکنی ماه صفر و شهادت حضرت رقیه (س) در شب شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در صحن شورای اسلامی گرگان، کانون مداحان گرگان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن آن، از قوه قضاییه برخورد با حرمت شکنان را خواستار شد. در این اطلاعیه آمده است: در ایامی […]

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، در پی حرمت شکنی ماه صفر و شهادت حضرت رقیه (س) در شب شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در صحن شورای اسلامی گرگان، کانون مداحان گرگان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن آن، از قوه قضاییه برخورد با حرمت شکنان را خواستار شد.
در این اطلاعیه آمده است: در ایامی که عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر ایران اسلامی مشغول سوگواری و مرثیه سرایی بودند عده‌ای از سر جهالت یا خیانت در صحن شورای اسلامی شهر گرگان دست خود را در دست معاندین دستگاه سیدالشهدا (ع) گذاشته و به تمامی آرمان‌های نظام مقدس و تفکر حسینی جسارت و اهانت کردند.
حرمت شکنان شهادت حضرت رقیه (س) و ایام اسارت خاندان آل الله در حالی همچون کوفیان کف می‌زدند که گویا تمام مشکلات شهری را حل کرده و اینگونه ذوق زده شده اند.
ما مداحان شهرستان گرگان ضمن تسلیت به امام زمان (عج) و میثاق مجدد با مقام معظم رهبری تنفر و انزجار خود را از حرکت شنیع و ضداخلاقی حرمت شکنان حریم امامت اعلام می‌کنیم از قوه قضاییه درخواست رسیدگی فوری و قاطعانه مجرمان این واقعه تلخ را داریم.
امیدواریم دارالمومنین گرگان همچنان بر قله‌های رفیع تدیّن و عزاداری سیدالشهدا (ع) بدرخشد.
روز یکشنبه نیز جمعی از هیئتی‌های گرگانی در پی اتفاقات شب گذشته آن، مقابل محل شورای اسلامی گرگان تجمع و عزاداری کردند.
با توجه به ایام سوگواری شهادت حضرت رقیه (س) و در آستانه اربعین حسینی، دست زدن این عوامل خارج از شعونات اسلامی بوده است.

حواشی ایجاد شده منجر به عذرخواهی پائین محلی رئیس شورای شهر گرگان بابت آوازخوانی یک هنرمند در صحن شورا شد.