رییس اداره حیات وحش گلستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۵۱ حیوان وحشی و انواع پرنده در تصادفات جاده ای پارک ملی گلستان تلف شده اند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، محمود شکیبا گفت: از افرادی که از جاده میان گذر پارک ملی عبور می‌کنند تقاضا می‌کنیم با سرعت کم تردد کنند و اگر با این حیوانات عبوری برخورد می‌کنند تقاضا می‌شود از طریق تماس با ۱۵۴۰ موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند.

با اعلام مسئولان محیط زیست گلستان از سال ۱۳۸۳ تاکنون حدود دو هزار و ۲۰۰ جانور وحشی در جاده میان گذر پارک ملی گلستان بر اثر تصادف کشته شده اند.

این جاده باعث ایجاد گسست اکوسیستم پارک ملی، تلفات حیات وحش ناشی از تصادفات، آتش سوز‌های ناشی از تردد و اقامت مسافران و پراکندگی و انباشت زباله شده است.

براساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۸۲ و همچنین مصوبه سال ۸۵ این جاده باید جابجا، اصلاح و ایمن سازی می‌شد، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

محمود شکیبا با اشاره به سرد شدن هوا گفت: با توجه به سرد شدن هوا امکان نزدیک شدن حیات وحش به روستا‌های محل زندگی شان زیاد است و مردم در صورت مشاهده این حیوانات با آن‌ها کاری نداشته باشند.

شکیبا گفت: اگر این حیوانات خطری برای افراد ایجاد کردند بلافاصله با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع رسانی کنند.