رییس جمعیت هلال احمر کشور از فعال شدن تیم‌های سفیران حمایت روحی و روانی (تیم سحر) در جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، پیر حسین کولیوند گفت: تیم‌هایی به نام سحر به عنوان سفیران حمایت روحی و روانی، سطح تاب آوری افراد را بالا می برند.

وی ادامه داد: آن‌ها در مواقع بحران با ارائه مشاوره‌های اثرگذار، میزان تاب آوری و خودباوری حادثه دیدگان را تا حد ممکن افزایش دهند.

کولیوند ادامه داد: دیگری تیمی که تربیت آن‌ها در حال انجام است داوطلبان آن برای شرایط سخت و بحرانی آماده می‌شوند و در حال حاضر، دانش آموزان و نوجوانان و جوانان داوطلب نیز تربیت می‌شوند.

وی در مورد ۲۴ بالگرد جمعیت هلال احمر گفت: تعدادی از این بالگرد‌ها زمین گیرند و هزینه‌های بسیار سنگینی دارند، اما ما درزمان آتش سوزی به عنوان پشتیبان عمل خواهیم کرد.

کولیوند گفت: همچنین آمادگی داریم در مواقع نیاز برای تامین بالگرد از گلستان حمایت کنیم.

وی در مورد لایروبی رودخانه‌های استان گفت: لایروبی جا‌هایی که نیمه کاره مانده پیگیری و در برخی از جا‌ها که لازم است انجام می‌شود.

رییس هلال احمر کشور گفت: ما هم به عنوان جمعیت هلال احمر با همه سختی‌هایی که داریم نهایت تلاش خود را با تیم ستادی جمعیت هلال احمر انجام می‌دهیم و به دنبال پیشگیری هستیم تا آثار مخرب حوادث و مخاطرات کم شود.

وی گفت: برنامه جمعیت هلال احمر کشور این است که این تیم‌ها را گسترش دهد که تاکنون در این امر موفق بوده است.

 

استاندار گلستان نیز در این دیدار گفت: سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از گلستان گذر می‌کنند، اما هنوز مشکلات مناطق حادثه خیز رفع نشده است و نیاز است هر چه سریع‌تر اعتبارات لازم به استان اختصاص یابد.

علی محمد زنگانه افزود: نبود بالگرد در استان و ناتوانی در اقدام سریع برای خاموش کردن آتش احتمالی یکی از مشکلات مهم در گلستان است.