سیدعلی مهاجر جانشین ستاد استانی اربعین گفت: ۱۳ هزار زائر گلستانی تاکنون به مراسم بزرگ اربعین اعزام شدند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان از گرگان، جانشین ستاد استانی اربعین در گلستان گفت: ۱۳ هزار زائر گلستانی تاکنون به مراسم بزرگ اربعین اعزام شدند.

سیدعلی مهاجر جانشین ستاد استانی اربعین صبح امروز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت در گرگان گفت: تاکنون ۴۱ هزار و ۱۸۷ نفر در سامانه سماح ثبت نام که ۲۳ هزار و ۸۵۰ نفر با اتوبوس و ۱۶ هزار و ۳۱۹ نفر با وسایل شخصی و ۶۰۲ نفر از طریق هوایی اشتیاق خود را برای سفر به مراسم بزرگ اربعین اعلام کردند.

وی گفت: تاکنون ۱۳ هزار زائر به این مراسم اعزام شدند که ۳۰۴ دستگاه اتوبوس اعزام شد و باقی از طریق زمینی یا هوایی اعزام شدند.

جانشین ستاد استانی اربعین در گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوب مردم و عدم پیش‌بینی ظرفیت از مرز‌های عراق تا شهر‌های عراق، محدودیت‌هایی ایجاد شده که با توجه به حجم بالای زائران در مرز‌های کشورمان تقاضا داریم زائران از مبدا به سمت مرز‌ها حرکت نکنند.

مهاجر بیان کرد: در حال حاضر ترافیک بسیار شدیدی در مسیر‌های منتهی به مرز حاکم است که تقاضا داریم زائران عزیز نسبت به مدیریت سفر دقت و با توجه به تصمیم ستاد مرکزی اربعین از مراجعه به مرز‌ها جدا خودداری کنند.

وی افزود: این ترافیک خدمات عادی مردم استان‌های مرزی را هم تحت تاثیر قرار داده و تاکید بر این است که زائران به سمت مرز‌ها حرکت نکنند تا بتوان مدیریت بهتری برای این موضوع داشت.

جانشین ستاد استانی اربعین در گلستان عنوان کرد: پایانه‌های استان گلستان هیچ اتوبوسی را به سمت مرز اعزام نخواهد کرد و هیچگونه صدور و تمدید گذرنامه و صدور گذر موقت نخواهیم داشت.

مهاجر گفت: مرز هوایی ما باز است و پرواز‌های مستقیم از گرگان به سمت عراق انجام خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون فوت یا مصدوم از زائران استان گلستان نداشتیم و بیشتر موضوع گرمازدگی بوده که اقدامات امدادی در این خصوص برای زائران در حال انجام است.

جانشین ستاد استانی اربعین در گلستان تصریح کرد: در استان گلستان موکب‌های دلدادگان اربعین به تعداد ۱۵۹ موکب راه‌اندازی شده و در این ایام برنامه‌های متعددی را ارائه خواهند کرد.

مهاجر متذکر شد: این موکب‌ها فرصتی برای عزیزانی است که شرایط حضور در عراق و راهپیمایی اربعین را نداشتند و این برنامه‌ریزی شده تا از طریق این موکب‌ها دلدادگی خود را به ابا عبدالله الحسین (ع) داشته باشند.

وی افزود: زیارت اربعین در تمام ادارات در روز اربعین برقرار خواهد شد و این برنامه در امامزادگان استان نیز این برنامه اجرا می‌شود.

جانشین ستاد استانی اربعین یادآور شد: راهپیمایی در مسیر امامزاده یحیی بن زید (ع) برای شهر‌های شرق استان گلستان در روز اربعین برگزار خواهد شد.