عملیات اجرایی گازرسانی به هفت روستای مرزی از توابع مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه قسمت شمال شرق گلستان با حضور استاندار و برخی مدیران استانی و این شهرستان کمتر توسعه یافته آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی گازرسانی به هفت روستای مرزی “بسطام دره، دادلی غزنین، شاخلی، دولت اورلان، عطاجان قربانی، مردم دره و آق لر” از توابع مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه قسمت شمال شرق گلستان باحضور استاندار و برخی مدیران استانی و این شهرستان کمتر توسعه یافته آغاز شد.

دراین مراسم که روز پنج شنبه یکم مهرماه ۱۴۰۰ و به صورت متمرکز در روستای بسطام دره مراوه تپه برگزار شد، مدیرعامل شرکت گاز گلستان در سخنانی گفت: برای گازرسانی به این روستا‌ها مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال جهت احداث ۷۰ کیلومتر خط انتقال و تغذیه از منابع شرکت ملی گاز هزینه خواهد شد.

علی طالبی افزود: مراوه تپه ۱۰۸ روستا دارد که تاکنون مردم ساکن در ۸۳ روستای آن از نعمت گاز برخوردار شدند و عملیات اجرایی گازرسانی به چهار روستا نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: یازده روستای مراوه تپه برای آغاز عملیات اجرایی در طرح کوچ و یا در کاسه سد درحال احداث چایلی قرار دارند و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان نیز قابلیت گازرسانی ندارند.

بازدید از نمایشگاه هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراوه تپه و بهره برداری از ماشین آلات عمرانی و خدماتی شرکت تعاونی دهیاری بخش گلیداغ از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه استاندار به همراه برخی از مدیران کل و نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان است.

استاندار گلستان پیش از شرکت در این مراسم، آسفالت روستای بسطام دره به طول هفت کیلومتر را نیز افتتاح کرد.
شهرستان مراوه تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.