آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی گت چکل گلوگاه که از بامداد روز چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ آغاز شده بود، ادامه یافت و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروهای مردمی، هلال احمر، محیط زیست و دوستداران طبیعت به خاموش کردن این آتش سوزی ادامه دادند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی گت چکل گلوگاه که از بامداد روز چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ آغاز شده بود، ادامه یافت و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروهای مردمی، هلال احمر، محیط زیست و دوستداران طبیعت به خاموش کردن این آتش سوزی ادامه دادند.

به گفته منابع محلی، مهار آتش سوزی در ساعات پایانی شب هم ادامه داشت اما وزش بادهای شدید مانع از اطفای کامل ولی دوباره شعله‌های زیر خاکستر با وزش باد شعله ور شد و نیروها به اطفای حریق در منطقه جنگلی گلوگاه ادامه  دادند.

به دلیل وزش باد گرم شدید، آتش در منطقه جنگلی گلوگاه ادامه داشت و با توجه به شیب تند در این ‌منطقه و صعب العبور بودن اطفاء در زمان بیشتری انجام‌ خواهد شد و همچنان نیروها در حال اطفای حریق هستند.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران، ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران است.