استاندار گلستان گفت:آرامش استان در روز‌های اخیر با وجود فراخوان گسترده اغتشاش‌گران بیانگر اوج بصیرت اقوام گلستان است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، علی محمد زنگانه امروز سه شنبه ۱۵ آذر در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در استان گفت: یکی از دلایل مهم نپیوستن گلستانی‌ها به جمع اغتشاشگر‌ها علاوه بر بصیرت مردم و جدا بودن صف آن‌ها از یکدیگر، تدابیر اتخاد شده برای مواجهه با آشوبگران بود.

زنگانه ادامه داد: در اوج اغتشاشات جشنواره اقوام را با بیش از ۲۳۰ هزار بازدیدکننده برگزار کردیم تا اعلام کنیم در این استان خبری از آشوب نیست و گلستانی‌ها اجازه از بین رفتن وحدت را نمی‌دهند.

او با اشاره به اینکه مشکل اصلی دنیای استکبار با ایران، مقاومت ما برابر زورگویی آنهاست، ادامه داد: دشمنان از ایران قوی و قدرتمند به شدت هراس دارند و در مقابل، کشوری ضعیف می‌خواهند تا به تاراج منابع آن بپردازند.

استاندار گلستان علت همراهی بخشی از نسل جوان با اغتشاشات اخیر را کم‌کاری سال‌های گذشته برای آشناکردن نوجوانان و جوانان با دستاورد‌های انقلاب و مسیر موفق و رو به جلوی کشور دانست و گفت: کم‌کاری‌ها طی سالیان اخیر باعث شد پس از باخت به انگلیس و آمریکا در جام جهانی فوتبال پرچم این کشور‌ها از سوی برخی جوانان در داخل کشور به نشانه شادمانی از باخت ایران گردانده شود.

استاندار گلستان گفت: باید ببینیم برای آشنایی نسل جوان فعلی با آرمان‌های انقلاب چه اقداماتی انجام دادیم که در این برهه سخت انتظار رفتار همسو از آنان داریم.

زنگانه ادامه داد: در این شرایط سخت جهاد تبیین، راهکار اساسی و قطعی برای آگاه سازی جامعه و به‌خصوص نسل جوان در جدا کردن صف خود از آشوبگران است.

استاندار گلستان به ضرورت گفتگوی بیشتر با نسل جوان برای شنیدن دغدغه‌های آنان تاکید کرد و گفت: اگر ایران در سال‌های اخیر و با وجود تحریم گسترده به پیشرفت فراوان در بخش‌های گوناگون رسیده، فقط نتیجه تلاش دانشجویان و اندیشمندان مراکز علمی و آموزش عالی است.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی گلستان قدردانی شد.