رئیس کل دادگستری گلستان روز شنبه ششم تیرماه ۱۴۰۰ گفت: در جدیدترین ارزشیابی کشوری، دادگستری استان رتبه سوم استفاده از فناوری در فرآیند‌های قضایی را کسب کرد.

به گزاش پایگاه خبری گلستان جوان، رئیس کل دادگستری گلستان روز شنبه ششم تیرماه ۱۴۰۰ گفت: در جدیدترین ارزشیابی کشوری، دادگستری استان رتبه سوم استفاده از فناوری در فرآیند‌های قضایی را کسب کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اعلام این خبر گفت: نتیجه ارزشیابی و رده بندی دادگستری‌ها با شاخص استفاده از فناوری در جلسه امروز که به صورت ویدئوکنفرانسی با رئیس قوه‌قضاییه داشتیم اعلام شد.

هادی هاشمیان به یکی از خدمات فراگیر قضایی در استان اشاره کرد و گفت: درخواست صدور گواهی سوءپیشینه بیش از دیگر درخواست‌ها است و افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه (عدل ایران) درخواست‌های خود را ثبت و همان روز پاسخ خود را دریافت کنند که بیش از ۹۰درصد درخواست‌ها، همان روز پاسخ داده می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان هم گفت: افراد می‌توانند از طریق برنامه عدالت همراه و نصب آن روی گوشی، مواردی مانند درخواست گواهی سوء پیشنیه را با گوشی تلفن همراه انجام دهند.

حجت الاسلام سیدمحسن رسولی افزود: استفاده از فناوری در شرایط کرونایی کار را برای مردم آسان می‌کند و رضایت آنان را در پی دارد.
رسولی گفت: بر اساس ارزشیابی‌هایی که به صورت روزانه ثبت و پایان هر ماه اعلام می‌شود حدود ۷۰تا۸۰ درصد مردم از خدمات الکترونیک دادگستری گلستان رضایت دارند.

امروز همچنین ۵ طرح عمرانی دادگستری گلستان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس قوه قضاییه افتتاح شد.

معاون مالی پشتیبانی و رفاه دادگستری گلستان گفت: طرح توسعه فضای اداری دادگستری مینودشت به مساحت ۴۰۰مترمربع و افزایش بنای دادگاه کمالان با مساحت ۴۰۰مترمربع و ۳میلیارد تومان هزینه از طرح‌های افتتاحی امروز بود.

حسن ثناگو افزود: امروز همچنین سالن اجتماعات اداره کل دادگستری و دادگستری‌های رامیان و علی آبادکتول با هزینه در مجموع ۴میلیارد تومان به بهره برداری رسید.