نخست وزیر رژیم صهیونیستی ذوق زده از موضع گیری تروئیکای اروپایی در برابر ایران به دنبال ایجاد جاروجنجال برای انحراف افکار عمومی جهان از درخواست تحقیقات کلاهک‌های اتمی خود است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری گلستان جوان ، بخش فارسی توئیتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پیامی ویدئویی از یائیر لاپید پخش کرد که در آن نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رفتاری سرخوش از موضع تروئیکای اروپایی در مقابل ایران آنرا تلاش موفق تل آویو برای ممانعت از احیای توافق هسته‌ای دانست.

گفتنی است سه کشور اروپایی عضو برجام شامل فرانسه، انگلیس و آلمان دیروز شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در بیانیه‌ای در واکنش به مواضع ایران در قبال مذاکرات لغو تحریم‌ها با تکرار ادعا‌ها نسبت به رفتار منطقی و معقولانه اخیر ایران – به گفته خود مقامات ارشد اتحادیه اروپا-، هم اکنون واکنشی دوگانه از خود بروز داده اند و ادعا کردند: مواضع اخیر ایران تردید‌های جدی در مورد تصمیم این کشور برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایجاد می‌کند.

لاپید و مقامات ارشد رژیم صهیونیستی مطلعند که اگر پای تحقیقات از مراکز هسته‌ای و اتمی این رژیم به میان بیاید هزینه سنگینی باید بپردازند و به همین دلیل با جاروجنجال و اتخاذ موضع حق به جانب و ضد ایرانی درصدد انحراف افکار عمومی بین المللی از موقعیت و سطح زرادخانه‌های اتمی خود هستند.

لاپید در پیام ویدئویی خود مدعی شد: فعالیت دیپلماتیک موفقی برای ممانعت از احیای توافق هسته‌ای ایران و جلوگیری از لغو تحریم‌ها انجام داده ایم.

یائیر لاپید با اشاره به اینکه به دنبال آمریکا، دیروز کشور‌های اروپایی نیز اعلام کردند که قرارداد هسته‌ای در آستانه امضا نیست و پرونده‌های تحقیقی آژانس بین المللی انرژی اتمی بسته نخواهد شد، از فرانسه، انگلیس و آلمان برای موضع خود در این امر تشکر کرد.

لاپید ضمن اشاره به سفر عصر روز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ – ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲ به آلمان برای دیدار با اولاف شولتس صدراعظم این کشور هدف از آنرا هماهنگی مواضع در مورد برنامه هسته‌ای ایران خواند.

نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی از تداوم اقدام طولانی این رژیم ضد جمهوری اسلامی برای ممانعت از احیای توافق لغو تحریم‌های ظالمانه ایران خبر داد.