رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: قسمتی از کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب‌وکار در مجلس شورای اسلامی، به آزمون وکالت و اخذ پروانه آن اشاره شده در حالی که نگاه ما اقتصادی نیست و در واقع با ترازوی تجارت نمی‌توان، عدالت را سنجید.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب‌وکار در مجلس شورای اسلامی، گفت: در قسمتی از این طرح به آزمون وکالت و اخذ پروانه آن اشاره شده در حالی که نگاه ما اقتصادی نیست و در واقع با ترازوی تجارت نمی‌توان، عدالت را سنجید.
غلامرضا اتحادیه روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کانون وکلا نهادی مستقل از دولت و قوه قضاییه است که هدف از تشکیل آن حمایت از ستمدیدگان، مالباختگان و مظلومان در مقابل قاضی که هیچ پناهی جز وکیل ندارد، است.
وی در خصوص تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسبوکار در مجلس شورای اسلامی، گفت: شغل وکالت بهطور مستقیم با جان و مال مردم در ارتباط است و ورود افرادی به این شغل که سطح علمی لازم را ندارند، زیانبار خواهد بود.
رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: برای من وکیل اجرای این طرح ضرری وارد نمیکند، اما حقوق مردم پایمال خواهد شد.
اتحادیه گفت: در حالی در این طرح وکالت بهعنوان شغل دیدهشده که برخی از خدمات کانون وکلا ازجمله مشاوره و وکالت‌های معاضدتی و تسخیری، رایگان است. در کدام کسبوکار خدمات رایگان ارائه میکنند؟ سال گذشته در استان ۸۳۷ وکیل در ۶۶۰ پرونده، وکیل تسخیری بودند و آمار امسال نیز تاکنون ۴۳۱ وکیل در ۳۲۹ پرونده بوده است.
وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم ابعاد مختلف این طرح را به حکومت، نمایندگان و جامعه نشان دهیم و اگر اجرایی شد، تاریخ بگوید که وکلا تلاششان را انجام دادند، اما نتوانستند جلوی تصویب آن را بگیرد.
رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان بیان کرد: وکیلی که عنوان کانون وکلا را یدک میکشد باید کاردان و مستقل در برابر دستگاه قضایی باشد. کانون وکلا به جهت استقلالی که دارد، به هرکسی پروانه نمیدهد و آزمونی که برگزار میکند را هم بر اساس ظرفیت سنجی انجام میدهد.
اتحادیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۲۸ وکیل پایه یک، ۳ وکیل پایه دو و ۷۰ کارآموز در کانون وکلا گلستان مشغول به فعالیت هستند.