استاندار گلستان گفت: دو طرح ملی اوان کودکی و نماد به طور آزمایشی در گلستان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، علی محمد زنگانه در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان گفت: برای اینکه وقتمان را صرف تدوین برنامه نکنیم یک میانبری را در طرح تقسیم کارملی انتخاب کردیم که پیشتر با هدایت و راهبری مقام معظم رهبری در ۶ یا ۷ جلسه کلان ملی تدوین شده بود که از آن یک برش استانی تهیه کردیم.

وی ادامه داد: با کمک سازمان اجتماعی کشور صحه گذاری شد و در کارگروهی که داشتیم هر یک از محور‌های ۲۴ گانه که درطرح تقسیم کار ملی وجود دارد را به ویژه ۱۸ مورد که آسیب محور و مسئله محور طراحی شده است روسای کارگروه در قالب یک الگوی ائتلافی و شبکه‌ای برای اقدام در آن محور برنامه‌های خودشان را استخراج می‌کنند.

زنگانه گفت: این الگوی ائتلافی از طریق برخی از این کارگروه‌ها آماده و برخی از آن‌ها نیز اجرایی و برخی نیز از آن‌ها هم در شرف نهایی سازی است که امروز به آن موارد اشاره و نسخه اولیه ارائه شده است.

استاندار گلستان گفت: در مورد آسیب‌های حوزه دانش آموزی و دانشجویی موضوعات مهمی مانند طلاق، خودکشی و آسیب‌های حوزه کودکان و نوجوانان به ویژه در سنین طلایی یعنی سن مهد و پیش دبستانی و ۳ سال اول دبستان طرح‌های بسیار خوبی را مانند پرورش اوان کودکی و طرح نماد طراحی کردیم.

زنگانه می‌گوید: این طرح‌ها در استان گلستان در حال اجرایی شدن است.

علی محمد زنگانه افزود: شناسایی و اجرای طرح‌هایی که با کمترین منابع، اثر بخشی بالایی دارند باید در اولویت قرار گیرند.