احمد وحیدی با اشاره به آرام بودن گلستان در اغتشاشات اخیر کشور و قدردانی از مردم گلستان به پاس همراه نشدن با آشوبگران، گفت: تعداد کمی از جوانان بودند که تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتند و وارد اغتشاشات شدند. 

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه سه‌شنبه ۱۷ آبان در نشست امامان جمعه اهل تشیع و اهل تسنن گلستان در گرگان با اشاره به آرام بودن گلستان در اغتشاشات اخیر کشور و قدردانی از مردم گلستان به پاس همراه نشدن با آشوبگران گفت: تعداد کمی از جوانان بودند که تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتند و وارد اغتشاشات شدند. 

 

وزیر کشور خطاب به علمای اهل سنت گلستان گفت : احسنت بر شما که بصيرت خود را به نمایش گذاشتید.

 

وحیدی افزود : آشوبگران در اغتشاشات اخیر در وسط میدان چند دسته بودند و برخی از آنها در در هشت کشور آموزش دیدند.


وی ادامه داد : تلاش دشمن این بود که اغتشاشات اخیر را قومیتی کند تا به اهداف خود دست یابد.

 

وزیر کشور گفت : کدام کشور اسلامی را می شناسید که دشمن در آن پا گذاشته باشد و دستاوردی جز ویرانی نداشته باشد؟ سوریه، لیبی ، افغانستان و عراق از جمله این کشورها هستند.


وحیدی ادامه داد : از منافقان شیعه تا کومله های سنی در اغتشاشات اخیر دخیل بودند که خدا را شکر دشمن تو دهنی محکمی خورد.

 

وی افزود : دشمن از پیشرفت ما شاکی است و نمی خواهد کشوری مسلمان با این پیشرفت ها وجود داشته باشد بلکه می خواهد ایرانی زیر سلطه آنها داشته باشیم. دشمن اهل تشیع و اهل تسننی می خواهد که در چارچوب فکری و برنامه آنها فعالیت کند نه کشوری که شیعه و سنی در آن  برای حفظ اسلام متعهد هستند.

 

وحیدی تصریح کرد : به گفته رهبر معظم انقلاب دشمن ایران قوی نمی خواهد.

 

کدام کشور از فلسطین سنی حمایت می کند ؟ یک کشور اسلامی را نشان دهید که از این مردم اهل سنت دفاع کند.

 

 

 

 

حاج آخوند خوجملی: حوادث اخیر ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونسیتی بود

در این نشست پیش از سخنان وزیر کشور، حاج آخوند خوجملی دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت با بیان اینکه حوادث اخیر ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونسیتی بود که مردم با هوشیاری تمام با آن مقابله کردند، افزود : در حوادث اخیر مناطق سنی نشین گلستان از آرامترین مناطق بود و برادران اهل سنت در همایش با شکوه حافظان امنیت، با آرمان‌های رهبری دوباره بیعت کردند.

 

وی افزود: مردم با هوشیاری تمام با این توطئه مقابله و آن را خنثی کردند.

 

آخوند خوجملی گفت : در استان گلستان تمام علمای اهل سنت حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز را محکوم کردند.

 

وی افزود: در حوادث اخیر مناطق سنی نشین استان از آرامترین مناطق بود و برادران اهل سنت در همایش با شکوه حافظان امنیت، حضور پررنگی داشتند و با آرمان‌های رهبری مجددا بیعت و توطئه دشمنان را خنثی کردند.

 

 

حجت الاسلام دیلم رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در سخنانی از فعالیت ۱۰۸ مدرسه دینی اهل سنت در گلستان خبر داد .

 

 

 

 

 

حجت الاسلام کیایی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان هم در سخنانی از تداوم مدیریت برخی از مدیران نالایق در دولت سیزدهم انتقاد کرد.

 

حجت‌الاسلام محسن کیائی در این نشست گفت: وجود مبارک امامین انقلاب وحدت کلمه بود و همواره بر این مهم تاکید و عنایت ویژه داشتند.

 

وی با بیان اینکه وحدت، همدلی، یکپارچگی، همراهی و همدلی نیاز جدی جامعه ما و مردم عزیز گلستان است، افزود: جای دارد از زحمات و مجاهدت‌های نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین استان گلستان در جمع‌آوری اغتشاشات اخیر تشکر و قدردانی کنم و استدعا دارم به معیشت و حقوق نیروهای مظلوم انتظامی که برای امنیت جامعه تلاش می‌کنند توجه ویژه شود.

 

حجت‌الاسلام محسن کیائی به مشکلات و چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حوزه آموزش و پرورش کم‌کادی کردیم و در میان مدارس ما، مدیران و معلمان نااهل و بی‌تعهد و بدون عِرق دینی حضور دارند البته تعداد این دسته از معلمان انگشت‌شمار است.

 

رئیس شورای سیاستگذری ائمه جمعه گلستان با اشاره به اینکه وضعیت برخی از معلمان و مدیران مدارس به گونه‌ای است که والدین برای سپردن فرزندان خود به آنها امنیت ندارند، بیان کرد: مدیر انقلابی مدرسه، لازمه آموزش و پرورش است و این مهم باید مورد توجه باشد.

 

کیائی متذکر شد: یک سال از دولت خدوم، مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی می گذرد اما هنوز مدیرانی نالایق، بی‌انگیزه و فشل بر میز مسئولیت تکیه زده‌اند و انتصابات به کُندی پیش می‌رود.