مدیر مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش گرگان از فراهم آمدن ۷۴ شغل برای افراد دارای معلولیت در این شهرستان خبر داد و گفت: از کارفرمایان با پرداخت تسهیلات و ... حمایت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، مدیر مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش گرگان از فراهم آمدن ۷۴ شغل برای افراد دارای معلولیت در این شهرستان خبر داد و گفت: از کارفرمایان با پرداخت تسهیلات و … حمایت می‌شود.
فرهاد قاسمی ظهر پنج شنبه هفدهم تیرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان گلستان خاطرنشان کرد: مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش در گرگان از سال ۹۶ افتتاح شده و بیماران اعصاب و روان، ناشنوا و افراد دارای اختلالات بینایی، جسمی و حرکتی و معلولین ذهنی را پوشش می‌دهد.
مدیر مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش گرگان افزود: در افراد دارای معلولیت شغل یک هویت و نه یک درآمد است و باعث بالا رفتن کیفیت زندگی، اعتماد به نفس، انگیزه و ازدواج و … برای یک فرد می‌شود.
وی بیان کرد: افراد دارای معلولیت از طریق سازمان بهزیستی به ما معرفی شده و ما به دنبال یافتن کار برای آن‌ها هستیم و بعد از آن فرد یک بازه زمانی یک الی سه ماه را به عنوان کارورزی در آن شرکت مشغول فعالیت می‌شود.
قاسمی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۴ نفر از طریق این مرکز مشغول به کار شده که ۳۵ نفر خانم و ۳۹ نفر آقا هستند که شامل بیماران اعصاب و روان یک نفر، جسمی و حرکتی ۳۵ نفر، ناشنوا ۱۷ نفر، نابینا هشت نفر و ذهنی ۱۳ نفر را هستند.
مدیر مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش گرگان با بیان اینکه از این افراد تا دو سال پشتیبانی می‌شود، گفت: ظرفیت مرکز گرگان ۵۰ نفر بوده که به دنبال آن هستیم این تعداد را افزایش دهیم.
قاسمی با بیان اینکه برای کارفرما هم خدماتی در نظر گرفته می‌شود، توضیح داد: ۲۵ درصد سهم بیمه کارفرما برگردانده شده و به ازای هر فردی که به کار گرفته می‌شود بعد از ۶ ماه مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.
وی افزود: اکنون ۲۹ شرکت و موسسه با ما همکاری داشته که شامل لوازم جانبی و تعمیرات تلفن همراه، خیاطی، نانوایی و نان فانتزی، کتابخانه و … هستد.
مدیر مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش گرگان تأکید کرد: باید در زمینه تخصیص اعتبارات حمایت جدیدتری انجام شود.