دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان به دنبال استاندار بومی هستند

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز نمایندگان برای انتخاب استاندار و پیشنهاد افراد به دولت به جمع‌بندی نرسیدند، گفت: نظر نمایندگان بر انتخاب استاندار بومی، انقلابی و جهادی است.

غلامرضا منتظری روز سه شنبه شانزدهم شهریور در گفتگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره انتخاب استاندار جدید اظهار داشت: هنوز مجمع نمایندگان استان درباره فرد یا افراد پیشنهادی به دولت به نظر نهایی نرسیده و همچنان در حال بررسی هستیم.
وی با بیان اینکه کشور در شرایط اقتصادی سختی قرار دارد، گفت: علاوه بر ویژگی‌های تخصصی و تعهدی که یک فرد در قامت استاندار باید از آن برخوردار باشد، روحیه جهادی یکی از مولفه‌های اصلی برای انتخاب استاندار جدید است. ما در جنگ اقتصادی به سر میبریم و هر فردی که به عنوان مسئول انتخاب میشود از استاندار گرفته تا دیگر مدیران اجرایی باید روحیه جهادی داشته باشند تا بتوانند در کوتاهترین زمان موانع و مشکلات پیش روی استان را رفع کنند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ” مردمی بودن” را از دیگر ویژگی‌های یک استاندار در طراز انقلاب برشمرد و افزود: مردمی بودن متولیان در هر سطح و جایگاهی یک اصل است، اگر استاندار یا هر مسئولی، مردمدار نباشد نمیتواند پیوند عاطفی با مردم و زیرمجموعه خود برقرار کند.
وی گفت: استانداری که مردمی نباشد به عمق درد و رنج‌های مردم آگاهی نخواهد داشت. ضمن اینکه از لوازم حکمرانی و ملکداری که در منشور امیرالمومنیی (ع) هم به آن تأکید شده، مردمی بودن است.
منتظری اضافه کرد: وقتی مردم ببینند مسئولی خود را به آنان نزدیک میکند و از جنس خودشان است، احساس رضایتمندی از اقدامات و خدمات دولت و نظام در آن‌ها ایجاد خواهد شد. به عبارتی دیگر مردمی بودن، شاخص‌های است که سبب بقا و دوام و افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد. مسئولی که مردمی نباشد احساس مسئولیت اجتماعی در قبال مردم استان نخواهد داشت.
عضو مجمع نمایندگان استان ” انقلابی بودن” را یکی از شاخص‌های انتخاب استاندار از سوی دولت دانست و آن را جدا از برخورد‌های سیاسی و تند توصیف کرد و گفت: انقلابی بودن این است که یک استاندار یا مسئول، به تناسب نیاز‌های عصر و نسل با شجاعت و قاطعیت وارد میدان شده و مبادرت به رفع مشکلات کند.
وی افزود: اینکه استاندار در همه صحنه‌ها حاضر باشد و متناسب با نیاز‌های مردم و انقلاب برای رفع مشکلات اقدام کند، به معنای انقلابیگری است. مدیر انقلابی، مسئولیت پذیر است، نسبت به درد‌ها و مشکلات مردم بی تفاوت نیست و از زمان و امکانات به نحو بهین‌های به نفع مردم استفاده خواهد کرد.
منتظری در بخش دیگر سخنانش مبارزه با مظاهر فساد و بی عدالتی را از دیگر مولفه‌های مهم شخصیتی یک استاندار برشمرد و گفت: رکن اصلی حکومت، عدالت محوری است. معتقدم دولت باید استانداری انتخاب کند که بتواند عدالت را در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … در استان حکمفرما کند.

وی اشاره‌ای هم به سخنان رئیس جمهور درباره تهیه پیوست عدالت برای کار‌ها و برنامه‌های مسئولان کرد و افزود: هر کاری که قرار است از سوی استاندار صورت بگیرد باید ببیند چه گره‌ای از کار مردم باز خواهد کرد و چه نفعی به آنان خواهد رساند. پیوست عدالت در بالاترین وجه آن برای یک استاندار، تقسیم عادلانه فرصت‌ها و امکانات بین همه شهر‌ها و روستا‌ها متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آنهاست.
دبیر مجمع نمایندگان استان تأکید کرد: یکی از دلایل مقبولیت رئیس جمهور در انتخابات، کارنامه جهادی، مردمی بودن و فسادستیزی بود. امروز دیگر در دولت جدید، مردم انتظار ندارند که شاهد فساد در هر بخشی باشند. هرکسی که به عنوان استاندار انتخاب می‌شود باید با همکاری دستگاه‌های مختلف، پرچم عدالت را در همه استان به اهتزاز دربیاورد تا مردم احساس رضایت و شور و شعف کنند.
وی به برنامه محور بودن استاندار هم اشاره کرد و بیان داشت: گلستان با وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها استان گلستان در بسیاری از حوزه‌ها عقب نگه داشته شده است و استاندار باید تلاش کند با توجه به برنامه ششم و هفتم توسعه، شاخص‌های استان را رشد دهد. استاندار باید کاستی‌های استان را بشناسد و اولویت‌ها را مشخص کند و به مردم ارائه دهد تا در پایان مسئولیتش بتوان او و عملکردش را ارزیابی کرد.
منتظری درباره نظر مجمع نمایندگان استان برای انتخاب استاندار خاطرنشان کرد: اولویت ما انتخاب گزینه بومی است، چون نیرو‌های بومی دلسوزی بیشتری دارند. ضمن اینکه ما باید در استان کادرسازی کنیم. در سطح وزارتخانه‌ها تعداد گلستانی‌هایی که مسئولیت دارند، اندک است و اگر تعداد این افراد بیشتر باشد، به طور قطع به نفع استان خواهد بود. برای همین یکی از برنامه‌های مجمع نمایندگان تهیه بانک اطلاعاتی از نخبگان استان و معرفی آن‌ها به دولت است.

لینک خبر: https://golestanejavan.ir/?p=2902