رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز گلستان در بازدید شبانه از زندان گرگان با اعطای مرخصی به ۵۰۰ زندانی موافقت کردند.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان گلستان، در بازدید شبانه حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری، غلامرضا سرلک مدیرکل زندان‌ها، دادستان مرکز استان و دیگر مسئولین قضائی از زندان مرکزی گرگان و کانون اصلاح و تربیت، با زندانیان بصورت چهره به چهره گفتگو و مشکلات قضائی آنان بررسی شد.

 

در این بازدید که از ساعت ۱۸ الی ۲۱ به طول انجامید با مرخصی پایان حبس منجر به آزادی ۱نفر از محکومان و همچنین با آزادی ۳ زندانی دیگر مشروط به پرداخت رد مال، موافقت شد.

 

همچنین ۳ نفر از زندانیان که غیبت از مرخصی داشتند به دلیل حسن اخلاق در زندان، از سوی مقامات قضایی بخشیده شدند و با دستور رئیس کل دادگستری ، به ۵۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط ۵ روز مرخصی اعطا شد.

 

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدید از زندان گرگان و در این دیدار سه ساعته ، از بند‌های مختلف زندان گرگان و کانون اصلاح و تربیت، سرکشی و مشکلات و درخواست‌های زندانیان بررسی شد.

 

حیدر آسیابی با اشاره به اجرای طرح غربالگری زندانیان گفت: در این طرح پس از بررسی پرونده‌ها در صورتی که زندانیان مشمول عفو، تخفیف مجازات، آزادی مشروط، تعلیق اجرا و سایر تسهیلات قانونی مثل اعطای مرخصی و اشتغال باشند، دستور قضایی لازم صادر می‌شود.

 

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: با اعطای مرخصی ۵ روزه به ۵۰۰ نفر از مددجویان واجد شرایط این زندان موافقت شد.

 

اسپانلو تاکید کرد: مرخصی شامل محکومان سرقت و جرایم خشن نمی‌شود. دادستان مرکز استان و معاونان وی، و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هم در سرکشی، رئیس کل دادگستری استان را همراهی کردند.

 

 

لینک خبر:https://golestanejavan.ir/?p=3709