عیسی پائین محلی فرماندار شهرستان گرگان گفت: قطعه نخست پروژه کمربندی گرگان به طول ۱۵.۵ کیلومتر است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۳۵.۵ میلیارد تومان برای آن اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان از گرگان، فرماندار شهرستان گرگان گفت: قطعه نخست پروژه کمربندی گرگان به طول ۱۵.۵ کیلومتر است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۳۵.۵ میلیارد تومان برای آن اختصاص پیدا کرده است.
عیسی پائین محلی ظهر امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران گفت: قطعه نخست پروژه کمربندی گرگان به طول ۱۵.۵ کیلومتر است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه دارای ردیف ملی به شماره ۶۰۰۲ است و اعتبارات آن ۱۲۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۳۵.۵ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از اقدامات اجرایی فاز اول این پروژه هنوز باقی مانده است، گفت: برای تکمیل فاز اول این پروژه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در سفر دولت سیزدهم به استان گلستان بخشی از اعتبارات مورد نیاز مصوب شده است.

وی درباره سرانه‌های آموزشی و کمبود مدارس در گرگان بیان داشت: تراکم جمعیت دانش‌آموزی در برخی مدارس شهر گرگان به شدت زیاد است و به بیش از ۴۰ دانش‌آموز می‌رسد. در برخی از مناطق شهر به ویژه در جنوب شهر با کمبود جدی فضا‌های آموزشی دولتی مواجه هستیم و لازم است خیران در این زمینه کمک بیشتری به آموزش و پرورش داشته باشند.
پائین‌محلی یادآور شد: حدود یک چهارم جمعیت دانش‌آموزی استان در گرگان هستند، اما این شهرستان در سرانه فضا‌های آموزشی، تربیتی و تربیت بدنی محروم‌ترین شهرستان استان است.

وی درباره مشکلات ترافیکی که همزمان با بازگشایی مدارس ایجاد می‌شود، گفت: ابتدا سعی کردیم تا وضعیت موجود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم شرایط سخت‌ترشود. برای همین برخی تمهیدات لازم برای کاهش بارترافیکی در این ایام با محوریت پلیس راهور اندیشیده شده است.

فرماندار گرگان همچنین افزود: در یک اقدام پیشگیرانه و برای جلوگیری از افزایش بار ترافیکی در شهر گرگان، در شورای ترافیک شهرستان مصوب شد که هرگونه ساخت و ساز در حاشیه خیابان‌ها و معابر عمومی باید مجوز و تأییدیه این شورا را داشته باشد در غیر این صورت با اجرای آن مخالفت خواهد شد.