دکتر زهرا ارشادی معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد: آمریکا با اقدامات تحریمی صلح جهانی را به خطر انداخته است.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان از نیویورک، معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: ما به عنوان کشوری که دهه‌ها تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داریم‏، استفاده از تحریم‌های غذایی و دارویی را محکوم می‌کنیم.

 

 


زهرا ارشادی در نشست چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی تحولات بشردوستانه سوریه برگزار شد، گفت: تحریم‌های غذایی و دارویی سوریه غیرمسئولانه، غیراخلاقی و غیرقانونی است و موجب طولانی شدن درد و رنج مردم این کشور شده است.


وی گفت:‌ این تحریم‌های غیربشردوستانه بازگشت آوارگان را به تاخیر انداخته است و مانع تلاش‌ها برای بازسازی سوریه می‌شود. بنابراین، رفع کامل تحریم‌های یکجانبه می‌بایست یکی از عناصر اصلی هرگونه بحث در مورد توجه به جنبه‌های بشردوستانه بحران سوریه باشد.


دکتر زهرا ارشادی تصریح کرد: امدادرسانی به مردم سوریه باید به گونه‌ای انجام شود که باعث کاهش آلام مردم سوریه شده و شرایط را برای بازگشت فوری پناهندگان و آوارگان فراهم کرده و در ثبات بلندمدت این کشور نقش داشته باشد.


معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین در نشست دیگر با عنوان ضرورت پایان دادن تحریم‌های کوبا گفت: تحریم‌های یک جانبه و قهرآمیز آمریکا تأثیرات نامطلوبی در ارتقا صلح منطقه‌ای و بین المللی دارد و مانع اساسی ایجاد صلح جهانی، رفاه و نظام عادلانه بین المللی است که پیش شرط حیاتی برای توسعه پایدار هستند.


دکتر ارشادی گفت: سال‌های متمادی مجمع عمومی با رای قاطع به نفع قطعنامه‌هایی که خواستار لغو تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه کوباست، حمایت قاطع و همبستگی خود را با دولت و مردم کوبا ابراز کرده، اما آمریکا طی شش دهه گذشته تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی خود را که مغایر با قوانین بین المللی و تعهدات مندرج در منشور سازمان ملل متحد بوده، اعمال کرده است.