امروز ۱۶ آذر به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو، دانشجویان با برگزاری مراسم در دانشگاه‌های سراسر استان این روز را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، دانشجویان در این مراسم‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی بر اهمیت نقش دانشجویان در آگاهی بخشی و روشنگری در جامعه در راستای جهاد تبیین تاکید کردند و خواستار توجه به مطالباتشان شدند.

نشست سه ساعته استاندار گلستان با دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، جلسه‌ای متفاوت، همراه با گلایه شدید به دولت، ترک گروهی جلسه توسط دانشجویان معترض، بالا بردن پیراهنی با شعار «زن، زندگی آزادی» و پاسخ استاندار به پرسش‌های متفاوت دانشجویان از جمله تفاوت اعتراض و اغتشاش بود.

 

سید علی مهاجر معاون سیاسی امنیتی استاندار در مراسم روز دانشجو در دانشگاه مائده گلستان از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در قالب جهاد تبیین طی سال تحصیلی خبر داد و افزود: این کرسی‌های |آزاداندیشی دو طرفه برای پاسخ به مطالبات دانشجویان و پیگیری خواسته‌های آنان برگزار خواهد شد.

امروز همچنین از المان شهدای گمنام در دانشکده مائده گرگان رونمایی شد.

 دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان هم روز دانشجو را برگزاری مراسم گرامی داشتند. این مراسم در سالن شهید مطهری دانشگاه جامع گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.

همچنین مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد علی آباد کتول نیز با تجلیل از برترین دانشجویان در سالن اجتماعات علامه جعفری این دانشگاه برگزار شد.

در دانشگاه آزاد اسلامی آزاد شهر نیز به همین مناسبت کرسی آزاد اندیشی با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.نادری رییس دانشگاه آزاداسلامی آزادشهر گفت: برگزاری این کرسی‌های آزاداندیشی فرصتی برای طرح مطالبات دانشجویان و پاسخگویی مسئولان است.

روز دانشجو صبح امروز در مراسمی در دانشگاه فرهنگیان گنبد کاووس برگزار شد.

میر دیلمی رئیس دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس در این مراسم گفت: دانشجو به عنوان یک جوان انقلابی و روشنفکر می‌تواند در راستای جهاد تبیین گام بردارد و انگیزه و نشاط در جامعه را دو چندان کند.