کتاب «قیام پاییزی» به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و سالروز حماسه پنجم آذر مردم گرگان و روز گرگان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، آیین رونمایی از کتاب «قیام پاییزی» اثر غلامرضا خارکوهی نویسنده گرگانی امروز ۵ آذر با حضور استاندار گلستان در پردیس سینمایی عصر جدید برگزار شد.

کتاب «قیام پاییزی» با موضوع قیام مردم گرگان در روز پنجم آذر سال ۱۳۵۷ در ۳۰۰ صفحه به رشته تحریر در آمده است.

پیش از این دو کتاب «حماسه پنجم آذر سال ۵۷ گرگان» که در آن اسناد و مدارک واقعه پنج آذر ثبت شده است و «یکشنبه خونین گرگان» از همین نویسنده درباره قیام پنج آذر گرگان به چاپ رسیده است.

 

انتقال درست مفاهیم انقلاب مانع از بروز بحران‌های هویتی و ارزشی در جوانان و نوجوانان می‌شود

زنگانه استاندار گلستان در آیین رونمایی از کتاب قیام پاییزی گفت: انتقال درست مفاهیم تاریخی و انقلاب اسلامی مانع از بروز بحران‌های هویتی و ارزشی در جوانان و نوجوانان می‌شود و نسل امروز و فردا بخوبی از تلاش‌های صورت گرفته مطلع خواهند شد.

او افزود: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود و پنجم آذر در واقع یکی از نمونه‌های ایستادگی مردم برای صیانت از اعتقادات و تحقق اسلام بوده است.

زنگانه ادامه داد: وقتی در وقایع تاریخی همچون پنجم آذر رفتار رژیم سفاک طاغوت را مشاهده می‌کنیم و آن را در کنار ایثار، گذشت و صبر راهبردی نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در وقایع اخیر قرار می‌دهیم، تفاوت‌ها را متوجه می‌شویم.

در این مراسم از تابلو نقاشی با موضوع ۵ آذر اثر استاد محمد رضا عباسپور رونمایی شد.

تظاهرات چند هزار نفری مردم گرگان علیه رژیم پهلوی به علت هتک حرمت به زائران امام رضا (ع) در تاریخ پنج آذر سال ۵۷ به شکل‌گیری قیام خونین پنج آذر و شهادت ۱۴ نفر و مجروح شدن صد تن انجامید.