مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت:برای گسترش طرح نهضت ملی مسکن ، برای هزار واحد فرسوده در استان پروانه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، مهدی ملک با بیان اینکه بافت فرسوده تسهیلات مختص به خود را دارد افزود: ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۹ درصد به سازندگان بافت‌های فرسوده تعلق می‌گیرد.

او افزود:در اواسط مهر وزارت راه و شهرسازی آئین نامه اجرایی را در خصوص بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ را به تصویب هیئت وزیران رساند.

به گفته ملک در این آئین نامه وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران که متولی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است برخی از اراضی به دلایل گوناگون در سنوات گذشته که در اختیار برخی از مردم بوده و ساخت و ساز‌هایی در آن انجام شده و عملا برای اخذ سند مالکیت به نام آن‌ها دچار مشکل هستند.

او با اشاره به اینکه این عرصه دولتی است افزود: پس از اجرایی شدن این آیین نامه، ما از طریق شبکه‌های محلی، فضای مجازی اطلاع رسانی کردیم تا اشخاص مراجعه کنند و سند عرصه به نام آن‌ها منتقل شود.

او می‌گوید: در شهرک‌های جنوبی شهر گرگان مانند آپادانا، فرهنگ شهر و سروش و در شهرک سجادیه و همچنین در شهرستان‌هایی مانند آزادشهر، رامیان، گنبد کاووس و بندرگز از این قبیل اراضی وجود دارد.

ملک گفت:کسانی که در اراضی خود قبل از سال ۹۴ ساخت و ساز انجام دادند مشروط بر اینکه از اراضی دولتی استفاده نکرده باشند به معاونت املاک حقوقی راه و شهرسازی و یا ادارات شهرستان مراجعه و پرونده تشکیل دهند تا برای دریافت سند مالکیت اراضی به نام آن‌ها طبق مفاد آئین نامه اقدام شود.