مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: حدود ۶۰۰ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان در قالب طرح کهاد و نخلستان مهارت کسب کردند.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، حمزه کرایلو گفت: ۳۲۰ نفراز دانشجویان، متناسب با رشته تحصیلی در قالب طرح کهاد یا آموزش هیبریدی و ۲۶۵ نفراز فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب طرح نخلستان مهارت کسب کردند.

کرایلو در مورد برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان تا پایان سال گفت: برنامه‌های متعددی از جمله همایش “روستا مهارت” با همکاری دفتر امور اجتماعی و شورا‌های استانداری، کمیته امداد، بهزیستی و میراث فرهنگی در توانمند سازی مهارتی روستائیان محروم ۱۴ روستا هدف گذاری شده است.

او گفت: این طرح با نیاز سنجی آموزشی همراه است.

حمزه کرایلو گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای درحوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر با بهره گیری از مدل‌های نوین آموزشی، مسیر اشتغال کارجویان را کوتاه می‌کند.

او ادامه داد: حرفه‌های نوین نصب و راه اندازی سلول‌های خورشیدی، تکثیر کننده کپور، راه اندازی کسب و کار‌های نوآورانه، تکنسین تغذیه و جیره نویسی آبزیان به روش دستی و رایانه‌ای با هدف فراهم آوردن اشتغال متقاضیان مطابق نیاز فضای کسب و کار در شش ماهه نخست امسال برگزار شد.

کرایلو با اشاره به شعار سال نیز گفت:هرم تحصیلی متقاضیان مهارت آموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شامل افراد دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتراست.

او افزود:بنابراین با اجرای آموزش‌های مختلف بخشی از این افراد جذب شرکت‌های دانش بنیان استان می‌شوند.