رئیس علوم پزشکی گلستان از روند افزایشی شیوع کرونا در استان خبرداد و گفت: هم اکنون ۶۴۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان  ، رئیس علوم پزشکی گلستان از روند افزایشی شیوع کرونا در استان خبرداد و گفت: هم اکنون ۶۴۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.
عبدالرضا فاضل امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ گفت: تعداد بیماران بستری کرونایی در گلستان به ۶۴۴ بیمار رسیده و روند افزایشی همچنان ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از این تعداد ۱۰۰ نفر در آی سی یو تحت مراقبت بوده و ۲۸ نفر از آن‌ها هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های گرگان، علی آبادکتول، گنبدکاووس، کردکوی، آق قلا، آزادشهر، گالیکش و مینودشت در وضعیت قرمز، رامیان، بندرترکمن، کلاله و مراوه تپه در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.
فاضل با اشاره به وقوع پیک پنجم در کشور و ورود سویه‌های جدید کرونا، از مردم خواست همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در اماکن شلوغ حاضر نشوند.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان هم گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ سال به بالا در استان آغاز شده است.
علی باقری افزود: واجدان شرایط باید در سامانه سلامت ثبت نام و بعد از دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
طبق گفته وی کمبود واکسن وجود ندارد و واکسیناسیون گروه‌های هدف بدون وقفه در حال انجام است.
باقری بیان کرد: در مجموع ۱۰۱ هزار و ۸۰۵ دوز واکسن در گلستان تزریق شده که ۶۸ هزار و ۷۶۸ دوز آن مربوط به مرحله اول است.
گفتنی است جاماندگان گروه‌های سنی بالاتر هم می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت کنند.