اقدام دو طیف از جریان اصولگرایی به تعیین سیدعلی طاهری و یدالله وفایی به عنوان روسای ستاد شورای وحدت و شورای ائتلاف، حیرت و آشفتگی را تداعی می‌کند که عقلای جمع باید با پادرمیانی هرچه زودتر به این غائله خاتمه دهند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، اصولگرایان گلستان اگرچه آیت الله رئیسی را به عنوان کاندیدای اصلح خود برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده اند، اما تفرقه و نرسیدن به اجماع نظر در تعیین ساز و کار‌های انتخاباتی چالش‌های تفرقه آمیزی را در بین آنان ایجاد کرده است.
شورای ائتلاف نیرو‌های اصولگرایی گلستان با هدایت سیدعلی طاهری و شورای وحدت با سرپرستی حجت الاسلام قربانعلی جمشیدی این روز‌ها با برگزاری جلسات متعدد به دنبال قرار گرفتن در راس هرم فعالیت ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در گلستان به طور جداگانه هستند و در این راستا شورای ائتلاف، در تاریخ یکم خرداد ۱۴۰۰ سیدعلی طاهری (رئیس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و نماینده اسبق مردم گرگان و آق قلا در مجلس را بعنوان رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در گلستان و شورای وحدت، یدالله وفایی (رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان) را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در گلستان برای دریافت حکم به ستاد مرکزی در تهران معرفی کرده اند.
این در حالی است که هر دو طیف از گروه‌های مطرح اصولگرایی در گلستان هستند که حرکت منظم و هماهنگ آن‌ها می‌تواند در جذب بیشتر آراء مردم موثر باشد.

 

بیشتر بخوانید:

متکی در گلستان جزئیات سازوکار انتخاباتی شورای وحدت را تشریح کرد
مشخص شدن هیات رئیسه و کمیته‌های جبهه اصلاحات گلستان
بهمنی نژاد: بیش از ۷ هزار نیروی مردمی ناظر بر انتخابات در گلستان

 

قربانعلی بابایی رئیس شورای هماهنگی احزاب انقلابی استان می‌گوید: طیف‌های اصولگرایی در گلستان در یک سال اخیر در نتیجه رقابت‌های درون جریانی در مسیر واگرایی قرار گرفته و همین پراکندگی آراء در جبهه اصولگرایان گلستان می‌تواند بر فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیدای اصلح انتخابی ما و جذب آرای مردمی تاثیرگذار باشد.
اما، با این حال که اصولگرایان دو رئیس برای یک ستاد معرفی کرده اند، حسین کریمی اول سرهنگ بازنشسته سپاه و از فعالان سیاسی و اجتماعی استان به عنوان رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی در گلستان انتخاب شده و حکم خود را از ستاد مرکزی دریافت کرده است.
پیش از این نیز محمدجواد ساوری بعنوان رئیس ستاد جوانان رئیسی در گلستان منصوب شده بود.

قبل از اعلام کاندیداتوری ابراهیم رئیسی بسیاری از جریان‌ها گمانه زنی می‌کردند با نزدیک‌تر شدن به انتخابات و بیشتر شدن تعداد کاندیدا‌های اصولگرا، ساز ناکوک این دو شورا به راحتی با هم کوک نشود. البته به این واقعیت هم اذعان می‌کردند یک نقطه اشتراک جدی وجود دارد که ممکن است باعث شود شورای وحدت و ائتلاف به اختلافات خود پایان داده و نوایی وحدت بخش سر دهند؛ سید ابراهیم رئیسی.

طرفداران جریان اصولگرایی مطمئن بودند با حضور رئیسی، پراکندگی و ازهم گسیختگی بدنه اصولگرایی گلستان از بین خواهد رفت، اما پس از ثبت نام رئیسی برای انتخابات و تاکنون با نزدیک شدن به زمان آشکار شدن اسامی تائید صلاحیت شد‌ها توسط شورای نگهبان، اقدام دو طیف از جریان اصولگرایی به تعیین سیدعلی طاهری و یدالله وفایی به عنوان روسای ستاد شورای وحدت و شورای ائتلاف، حیرت و آشفتگی را تداعی می‌کند که عقلای جمع باید با پادرمیانی هرچه زودتر به این غائله خاتمه دهند.