با توجه به عواقب و اثرات زیست محیطی حفر چاه‌های عمیق و با توجه به کوهپایه بودن شهر رامیان و کمبود آب در روستا‌ها و شهر‌های اطراف آن، شماری از مردم این شهر با انتقال آب رامیان مخالفت کردند و خواستار توقف آن شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، با توجه به عواقب و اثرات زیست محیطی حفر چاه‌های عمیق و با توجه به کوهپایه بودن شهر رامیان و کمبود آب در روستا‌ها و شهر‌های اطراف آن، شماری از مردم این شهر با انتقال آب رامیان مخالفت کردند و خواستار توقف آن شدند.

شماری از مردم رامیان روز شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ در اعتراض به حفاری و لوله گذاری برای انتقال آب این شهرستان به شهر‌های همجوار در میدان مرکزی شهر تجمع کردند.

این افراد که جمعیت آنان حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر تخمین زده شد و بیشتر جوان و کشاورز بودند و با حضور ماموران نیروی انتظامی از میدان مرکزی به فرمانداری هدایت شدند.

پس از حضور آنان مقابل فرمانداری، جواد صادقلو فرماندار و حجت الاسلام ابراهیمی فرد امام جمعه این شهر به میان آنان آمدند و صحبت‌های آنان را شنیدند.

در پایان این تجمع، فرماندار رامیان دستور توقف حفاری برای لوله گذاری را صادر کرد تا پس از جلسه با مدیرکل آب منطقه‌ای گلستان ابعاد مختلف مساله بررسی و طرح انتقال آب بازنگری شود.

اعتراض مردم به این بود که پیش از این قرار بود انتقال آب از طریق سد رامیان به شهر‌های اطراف فرستاده شود که این طرح مربوط به سال ۱۳۸۴ بود، اما اکنون که ساخت سد در برنامه قرار ندارد پس لوله گذاری برای انتقال آب چه توجیهی دارد؟

معترضان همچنین نامه‌ای امضا کردند تا رونوشت آن را به استانداری گلستان و مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

در این نامه از مسئولان خواسته شده است طرح انتقال آب از رامیان به شهر‌های اطراف را بازنگری کنند تا از خسارت به کشاورزان، مردم و محیط زیست جلوگیری شود.