سوء مديريت در واکسيناسيون در استان گلستان که درگير موج هاي فزاينده کرونا با درصد بالاي رنگ هاي قرمز و نارنجي است با روندي از تبعيض و تزريق بي نوبت واکسن به مديران همراه شد.
به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان،  سوء مديريت در واکسيناسيون در استان گلستان که درگير موج هاي فزاينده کرونا با درصد بالاي مبتلايان و رنگ هاي هشدار آميز قرمز و نارنجي است با روندي از تبعيض و تزريق بي نوبت واکسن به مديران همراه شد. دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ از برکناری رئیس شبکه بهداشت علی‌آباد کتول درپی تزریق غیرمجاز واکسن کرونا خبر داد. این اتقاق در پی تزریق غیرمجاز واکسن کرونای پاکبانان در علی‌آبادکتول به برخی از مدیران و پیمانکاران شهرداری روی داد که منجر به برکناری رئیس شبکه بهداشت این شهرستان شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان کوتاهی رئیس شبکه بهداشت را قطعی خواند و این نظر را تصمیمی پس از بررسی های به عمل آمده دانست.
مطابق گفته‌های عبدالرضا فاضل قرار بود طبق برنامه واکسن کرونا به ۲۴ نفر از پاکبانان علی آباد تزریق شود که به علت حضور نیافتن تعدادی از آن‌ها، چهار واکسن به پیمانکار و سه نفر دیگر از کارکنان خدمات شهری شهرداری تزریق شد. اگرچه دکتر فاضل شبکه بهداشت را مقصر ندانست و توپ را به زمین شهرداری انداخت و گفت: اگر در تزریق واکسن به پاکبانان، افراد غیر از این قشر واکسینه شده اند، مقصر شبکه بهداشت نبوده و عامل آن شهرداری به عنوان ارایه دهنده لیست است. اما شهرداری، شبکه بهداشت را تقصیرکار اصلی می‌داند.
در همین حال سخنگوی شورای اسلامی علی‌آبادکتول صبح امروز تزریق واکسن کرونای سهمیه‌ای پاکبانان به پیمانکار خدمات شهری و مدیران شهرداری این شهر را تایید کرده بود.
غلامرضا حاتمی گفت: شهرداری علی آباد لیست ۴۵ نفره از پاکبانان را برای تزریق واکسن در اختیار مرکز بهداشت قرار داد که با انجام قرعه کشی، ۲۴ نفر برای تزریق واکسن انتخاب شدند.
وی افزود: در روز تزریق، تعدادی از پاکبانان در محل تزریق حاضر نشدند و تماس فراوان با آن‌ها بی نتیجه ماند.
سخنگوی شورای اسلامی علی‌آبادکتول ادامه داد: از آنجایی که بسته واکسن باز شده و احتمال فاسد شدن آن وجود داشت، در اقدامی اشتباه، چهار واکسن باقیمانده به افرادی غیر از پاکبانان و مجموعه تحت نظر پیمانکار بخش خصوصی تزریق شد.
حاتمی اضافه کرد: مجموعه شبکه بهداشت و درمان علی‌آباد در این ماجرا مقصر هستند و با آنکه می‌دانستند این افراد از مجموعه پاکبانان نبودند، اما به آن‌ها اجازه تزریق دادند.
در عین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان دلیلتراشی خودش را دارد و آنجا که گفت: در زمان تزریق واکسن، چهار نفر از پاکبانان مراجعه نکرده بودند و با توجه به اینکه واکسن‌ها از ویال (ظروف شیشه‌ای نگهدارنده دارو) خارج شده و احتمال هدر رفت آن وجود داشت، واکسن این افراد به مدیران شهرداری تزریق شد.
عبدالرضا فاضل افزود: برای هر لیست واکسیناسیون، فهرست ذخیره هم در نظر گرفته می‌شود، اما شبکه بهداشت علی آباد برای این واکسیناسیون اسامی ذخیره آماده نکرده بود.