احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: در فرهنگ موسوم به دهکده جهانی، قومیت‌ها لگدمال می‌شود. انسان‌ها باید همه یکجور، مکانیکی و در قالب فرهنگ غرب باشند.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین، عصر امروز در گرگان با سخنرانی وزیر کشور آغاز به کار کرد.

 

احمد وحیدی، وزیر کشور در افتتاحیه این جشنواره گفت: در فرهنگ موسوم به دهکده جهانی، قومیت‌ها لگدمال می‌شود. انسان‌ها باید همه یکجور، مکانیکی و در قالب فرهنگ غرب باشند.

 

 

 

وحیدی ادامه داد: فضای مجازی نیز ابزاری در خدمت غرب برای یکسان سازی انسان‌ها است.

 

وی افزود: در مقابل آن، فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است که همه تفاوت‌ها را به رسمیت می‌شناسد، بر آن تاکید دارد، به دنبال حفظ اصالت‌ها و هویت‌های مربوط به اقوام است.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه اقوام در قالب هویت اسلامی ایرانی، جایگاه ارزشمند خود را می‌شناسند. اقوام عزیز ما فرصت‌های بزرگی هستند برای حفظ کشور برای توسعه مفاهیم انقلاب و این مدیریت را در کمتر جایی می‌توان دید.

 

وحیدی تاکید کرد: اکنون بزرگترین و قدرتمندترین مدافعان کشور، همین اقوام هستند.

 

 

 

 

وی، استان گلستان را نماد برجسته‌ای از همزیستی مسالمت آمیز اقوام ایرانی خواند و افزود: اکنون جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و همه تلاش‌های دشمن برای ایجاد واگرایی، بی ثمر مانده است.

 

وزیر کشور گفت: پیام این جشنواره هم آنست که اقوام ایرانی در کنار هم، کشور را به اوج قله عظمت و عزت می‌رسانند.

 

وحیدی ادامه داد: ما باید از این فرصت، بهره‌های فراوان ببریم. باید شناخت ما از اقوام مختلف بیشتر شود. تعامل اقوام بسیار مهم است.

 

وی اضافه کرد: باید ایرانگردی را گسترش دهیم تا همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسیم.

 

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه هیچکس از خارج از مرز‌ها دلسوزتر از مردم داخل نیست، تاکید کرد: هر که به دنبال واگرایی و اختلاف افکنی و خدشه دار کردن هویت اسلامی ایرانی باشد، وابسته به خارج است و موفق نخواهد شد.

 

وحیدی گفت: ایران با اقوام خود قدرتمند و به آن‌ها مفتخر است.

 

وی افزود: هرکه بخواهد این پرچم و سرود را ضعیف و خدشه دار کند، علیه ملت ایران است.

 

 

ساوری: استان گلستان در گردشگری استانی محروم است

پیش از سخنرانی وزیر کشور، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: استان گلستان به رغم برخورداری از طبیعت، فرهنگ و تاریخ غنی، در گردشگری استانی محروم است.

 

محمد جواد ساوری افزود: گلستان جزء ۱۰ استان برتر در برخورداری از مواهب طبیعی، اما به سبب کم توجهی‌های گذشته، در گردشگری جزء ۵ استان آخر کشور و این نشانه مظلومیت این استان است.

 

ساوری افزود: در اختصاص بودجه باید به استان گلستان توجه بیشتری شود تا با سرمایه گذاری‌های درست، غبار محرومیت از این استان زدوده شود.

 

وی دیوار دفاعی گرگان و جزیره آشوراده را طرح‌های ویژه استان برای رونق گردشگری عنوان کرد و حمایت بیشتر دولت را خواستار شد.