مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: توجه به امر مهم عفاف و حجاب باید از کودکی در جامعه فرهنگ‌سازی شود تا شاهد خانواده‌ای مستحکم باشیم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: توجه به امر مهم عفاف و حجاب باید از کودکی در جامعه فرهنگ‌سازی شود تا شاهد خانواده‌ای مستحکم باشیم.
طاهره جباری توران روز دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: عفاف و حجاب نماد اسلامیت جامعه و نشانه حرمت و ارزش انسانیت و بلوغ عقلی شهروندان جامعه اسلامی است. عفاف و حجاب ضامن استقلال و استمرار و پویایی خانواده و موجب آرامش روان افراد جامعه است.

وی بیان کرد: عفاف و حجاب به طور اشتباه تنها نسبت به بانوان موردتوجه قرار گرفته است درحالیکه مردان جامعه نیز باید به آن توجه داشته باشند.

اجرای برنامه‌های هفته عفاف و حجاب
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرای شده هفته عفاف و حجاب در استان، گفت: امسال با همکاری کارشناسان بانوان در سطح شهرستان‌ها برنامه‌های متعددی در این هفته ازجمله کارگاه آموزشی، نشست هم اندیشی، نمایشگاه، مسابقات ورزشی، کتابخوانی و عکاسی، جلسه پرسش و پاسخ با حضور جوانان، اهدای بسته‌های فرهنگی ازجمله چادر، مقنعه و کتاب به بانوان محجبه، تجلیل از بانوان محجبه، بازدید از فروشگاه‌های عرضه محصولات عفاف و حجاب برگزار شد.

جباری با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونایی بسیاری از برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: در هفته عفاف و حجاب مجموعاً ۱۱ همایش، ۳۰ نشست، ۲۰ کارگاه آموزشی، ۲۸ مراسم تجلیل و تقدیر، ۴۴ فعالیت ورزشی، ۴۵ مسابقه، ۳۶ مورد توزیع بسته‌های فرهنگی، ۲۳ نمایشگاه و بیش از ۷۰ مورد فعالیت تبلیغ و اطلاع رسانی در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب در جامعه موجب امنیت اجتماعی، روانی و انسانی در خانواده‌ها می شود، گفت: امیدواریم اجرای این برنامه‌ها موجب اهمیت دادن و توجه بیشتر به فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه شود.

اجرای طرح ترویج فرهنگ معنویت در رفتار‌های مطلوب اجتماعی دختران گرگان
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان در ادامه از اجرای طرح ترویج فرهنگ معنویت در رفتار‌های مطلوب اجتماعی در دختران و زنان شهر گرگان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری یکی از سازمان‌های مردم نهاد با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در حال اجراست.

جباری با اشاره به اینکه در قالب این طرح کارگاه‌هایی به صورت وبیناری برگزار می شود، گفت: موضوعاتی در رابطه با هوش معنوی، مثبت اندیشی، مهارت‌های تاب آوری و زندگی مؤمنانه در این کارگاه‌ها آموزش داده می شود.