رئیس اداره استاندارد شرق گلستان گفت: در سه ماهه اول امسال مخازن سی‌ان‌جی تعداد ۷۱۲ خودرو در چهار آزمایشگاه‌های تست هیدرواستاتیک شرق گلستان بازرسی و تست شدند.
به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان، رئیس اداره استاندارد شرق گلستان گفت: در سه ماهه اول امسال مخازن سی‌ان‌جی تعداد ۷۱۲ خودرو در چهار آزمایشگاه‌های تست هیدرواستاتیک شرق گلستان بازرسی و تست شدند.
محسن خسروی امروز در گفت و گویی در گرگان اظهار داشت: براساس سیاستهای کلان دولت در زمینه ارتقاء استانداردهای ایمنی سازمان ملی استاندارد نسبت به تایید صلاحیت آزمایشگاه تست مخازن سیانجی براساس استاندارد ملی ۶ هزار ۷۹۲ چهار آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک مخازن سیانجی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شرق گلستان (دو آزمایشگاه در گنبدکاووس، یک آزمایشگاه در کلاله و یک آزمایشگاه در رامیان) فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: با فعالیت این چهار آزمایشگاه در شرق استان، مالکان خودرو نیاز به مراجعه به مرکز استان برای تست مخازن نداشته و میتوانند در این چهار آزمایشگاه مخازن سیانجی خودرو خود را تست کنند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: مالکان خودرو می توانند با مراجعه به این آزمایشگاه ها گواهی تست هیدرواستاتیک مخازن سیانجی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه این آزمایشگاهها دارای گواهینامه استاندارد ۶ هزار و ۷۹۲ هستند، بیان کرد: با توجه به اجباری بودن تست هیدرواستاتیک مخازن سیانجی این آزمایشگاه ها نسبت به صدور تاییدیه تست در سامانه «سیمفا» (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) در کوتاهترین زمان ممکن اقدام می کنند.

خسروی گفت: تمام مالکان خودروهای دوگانه سوز و یا خودروهایی که عمر مخزن آنها بیشتر از ۶ سال است ملزم به دریافت تاییدیه تست مخزن هستند، در اجرای این تست مدل خودرو ملاک نبوده و تنها سن و تاریخ انقضا مخزن مهم است.

وی ادامه داد: گواهی صادره از این آزمایشگاه به شرط داشتن تاریخ انقضا مخزن حداکثر ۶ ساله خواهد بود.

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان ابراز کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تعداد ۷۱۲ عدد نوع یک (فولادی بدون درز) سیانجی در این چهار آزمایشگاه برای تست پذیرش و گواهی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان و مالکان خودروها تقاضا می شود از نصب و بکارگیری مخازنی که تاریخ مصرف آنها گذشته باشد جدا خودداری کنند زیرا این مخازن علاوه بر خطرات جانی در آزمایشگاهها پذیرش نمی شوند.

شرق گلستان با دارا بودن هفت شهرستان رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوهتپه نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان را در خود جای داده است.