مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان گفت که تکمیل طرح نیمه تمام اردوگاه بازپروری شهرستان علی‌آباد که عملیات ساخت آن از سال ۹۱ آغاز شده به حدود ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان ، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان گفت که تکمیل طرح نیمه تمام اردوگاه بازپروری شهرستان علی‌آباد که عملیات ساخت آن از سال ۹۱ آغاز شده به حدود ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.


غلامرضا سرلک ظهر روز پنج شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: ساختمان اردوگاه بازپروری علی آباد حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به علت تخصیص نیافتن اعتبار، روند ساخت آن طی چند سالی اخیر متوقف شده است.


وی با اشاره به این که گلستان تنها استان فاقد اردوگاه بازپروری در کشور است ابراز امیدواری کرد که این طرح با تخصیص به موقع و کامل اعتبار در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.


سرلک اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح، زندانیان در طرح تفکیک نوع جرم قرار گرفته و خدمات بهتری به آنان ارایه می‌شود.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان به طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد طی سه ماه نخست سالجاری اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی، ۸۴ زندانی دارای بدهی مالی شامل ۷۹ زندانی مرد و پنج زندانی زن با پرداخت بدهی به مبلغ افزون بر ۲۶۵ میلیارد ریال با گذشت شاکیان از حق خود، کمک ستاد دیه و خیران و حمایت تسهیلاتی سایر نهادها، آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.


وی ادامه داد: اکنون ۲۱۲ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند و برای آزادی در انتظار کمک‌های خیران هستند.


سرلک از راه اندازی طرح ملاقات الکترونیکی بین خانواده زندانیان با زندانیان استان در هفته گرامی داشت قوه قضائیه خبر داد و گفت: این طرح در شهرستان گرگان عملیاتی می‌شود و خانواده زندانی می‌تواند با حضور در دفاتر قضایی مجهز به امکانات با زندانی خود به صورت تصویری ارتباط برقرار کنند.


استان گلستان دارای یک میلون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور واقع است و اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.