با توجه به افزایش دمای هوا، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درباره برافروختن آتش در جنگل‌ها و مراتع استان هشدار داد.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان ، با توجه به افزایش دمای هوا، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درباره برافروختن آتش در جنگل‌ها و مراتع استان هشدار داد.

 

 از کشاورزان، دامداران، گردشگران و همه کسانی که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند، خواهشمندیم از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی بطور جدی خودداری کنند.

همچنین بر رها نکردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش سوزی، نسوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و رها کردن مواد شیشه‌ای (انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی) در داخل جنگل‌ها و مراتع تاکید کرده، زیرا این اشیا مانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌کند.

همچنین از شهروندان تقاضا شده است: با مشاهده آتش سوزی در اراضی ملی مراتب را به ادارات منابع طبیعی شهرستان ، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها اطلاع داده تا با بسیج امکانات و هماهنگی‌های لازم برای اطفا حریق اقدام شود.

 

بنابر پیش بینی هواشناسی گلستان، دمای هوا در این مدت به ۴۵ تا ۵۰ درجه افزایش یافته و این موج گرمایی با وزش باد‌های شدید گرم همراه خواهد بود.

در پی اعلام‌ این گزارش نیز به دستور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، کلیه نیروهای حفاظتی و اداری به صورت اماده باش بوده و کلیه مرخصی ها تا پایان روز سه شنبه لغو شده است.