در حالی اعلام شد گاز مشترکان مناطق مختلف گرگان قطع و در برخی نقاط استان با افت شدید فشار مواجه شد که هر ساله گلستانی ها در فصل زمستان در پی کاهش شدید دما و برودت هوا شاهد این معضل هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، در حالی اعلام شد که گاز مشترکان مناطق مختلفی از شهر گرگان قطع شده و در برخی از نقاط استان با افت شدید فشار مواجه شده که هر ساله در فصل زمستان در پی کاهش شدید دما و برودت هوا شاهد این معضل هستیم.

در همین راستا علی طالبی مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان عصر رور شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ گفت: در نتیجه افزایش مصرف ناشی از کاهش شدید دمای هوا، گاز مشترکان برخی مناطق گرگان ازجمله چاله‌باغ، گرگانجدید، لادن، گلشهر و مسکن مهر سعدآباد (زیتون) با افت شدید و در برخی موارد با قطعی گاز مواجه شد.

مسئولان محلی و کشوری هر ساله به جای توصیه تهدیدگونه مشترکان به مصرف بهینه و کم، گاز خانگی و بخش تولیدی، می بایست تدابیری اتخاذ کنند تا در این موقع از سال چنین مشکلی بروز ندهد آنهم برای کشوری که از لحاظ دارا بودن گاز طبیعی جهان جزء بزرگترین هاست و حرفی برای گفتن دارد.

اعلام شده است یکی از دلایل قطعی گاز و افت شدید فشار، به خاطر گستردگی خدمت‌رسانی و گازرسانی به حدود ۹۰ درصد مناطق کشور است در حالیکه باید به این پرسش پاسخ داده شود آیا در روسیه هم چنین مشکلی وجود دارد؟ در روسیه که سرمای هوا شدیدتر است و مصرف گاز هم بیشتر، آیا گازرسانی قطع می‌شود؟

ضرورت دارد از روسیه که تصور می‌شود شریک استراتژیک ایران است تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته به کشور وارد شود و یا با اعزام کارشناسان روسی برای حل مشکل گازی در کشور اقدامی صورت گیرد با توجه به اینکه به دلیل تحریم های ظالمانه، سایر کشورها علاقه‌ای به مشارکت در صنعت گاز و پتروشیمی ایران نداشته باشند.

طی این سالها اگر مشخص شود روسیه از کمک به ایران خودداری کرده است نشان می دهد هیچ علاقه‌ای به پیشرفت ایران ندارد و یکی از دلایل آن هم می تواند ترس روسها از ایجاد شریک و رقیب تراشی برای خود در حوزه گازی باشد و این تدبیر در راستای منافع اقتصادی مسکو منطقی هم به نظر می رسد. اگرچه بعد از تحریم روسیه به خاطر جنگ اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، گاز، نفت و فولاد  این کشور را زیر قیمت جهانی فروخت و به نوعی می شود گفت ضرر زیادی به ایران زد.