رئیس کل دادگستری استان گلستان از حضور هیئت کارشناسی شرکت پتروشیمی ایران برای بررسی راهکار‌های راه اندازی پروژه پتروشیمی گلستان در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان به نقل از خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان گلستان از حضور هیئت کارشناسی شرکت پتروشیمی ایران برای بررسی راهکار‌های راه اندازی پروژه پتروشیمی گلستان در این استان خبر داد.

رئیس دستگاه قضا در جریان سفر به استان گلستان در آذرماه سال جاری ۲ پرونده کثیرالشاکی را به صورت ویژه بررسی و دستورات لازم را برای رسیدگی به آن‌ها صادر کرد که در نتیجه اختیارات ویژه‌ ای به دادگستری استان برای پیگیری این پرونده‌ها داده شد.

یکی از این پروند‌ه ها، پروژه پتروشیمی گلستان بود که ۹۷ هزار سهامدار از سال ۸۴ چشم انتظار اتمام این پروژه هستند. حال با گذشت کمتر از یک ماه از سفر رییس دستگاه قضا به استان گلستان و با پیگیری‌های دادگستری استان، هیئت کارشناسی شرکت پتروشیمی ایران برای بررسی راهکار‌های راه اندازی پروژه پتروشیمی گلستان در این استان حاضر شدند.

در همین زمینه رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بلافاصله پس از حضور هیئت کارشناسی به استان، شب گذشته جلسه‌ای در دادگستری گلستان، با حضور دادستان مرکز استان، رئیس مجمع نمایندگان استان، بازپرس پرونده پتروشیمی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی گرگان، مدیر عامل شرکت گاز استان و نمایندگانی از استانداری و اداره کل اطلاعات استان تشکیل و جزئیات پرونده پتروشیمی و اقدامات انجام شده در ۱۶ سال گذشته بررسی شد.

حیدر آسیابی افزود: این هیئت در این سفر وضعیت طرح، اعتبارات و سرمایه گذاری مورد نیاز برای راه‌اندازی پتروشیمی را بررسی کردند.

آسیابی ادامه داد: در موضوع پتروشیمی، رئیس قوه قضاییه همه اختیارات لازم را به رئیس کل دادگستری استان تفویض کرده اند و تمام تلاش‌ها بر بررسی راهکار‌های راه اندازی این پروژه متمرکز است.

وی ادامه داد: در این جلسه بررسی‌ها برای ارائه یک بسته پیشنهادی برای راه اندازی دوباره این پروژه در کنار حمایت‌های دولتی مشخص شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نظر این گروه کارشناسی مبنای تصمیم گیری قضایی و اجرایی درباره پرونده پتروشیمی استان خواهد بود.

آسیابی تاکید کرد: با اختیاراتی که رئیس قوه قضاییه در این پرونده به استان تفویض کرده است، آماده ایم در صورت نیاز دادگاه ویژه ای تشکیل و برای تعیین تکلیف سهامداران خارج از تشریفات معمول دادرسی اقدام کنیم.

وی افزود: این هیئت همراه با جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان امروز دوشنبه دی ماه از محل ساخت پتروشیمی گلستان بازدید می‌کند.