رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاسف از پایین بودن درصد رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در این استان گفت: در سه روز گذشته هفتاد و پنج گلستانی به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاسف از پایین بودن درصد رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در این استان گفت: در سه روز گذشته هفتاد و پنج گلستانی به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.
عبدالرضا فاضل ظهر روز پنج شنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ گفت: ابتلا و فراگیری سویه دلتای ویروس کرونا خانوادگی شده، به طوری که اکثر افراد بستری اعضای یک خانواده یا چند خانواده وابسته به هم هستند.

وی یادآور شد: این مساله نشان میدهد، مردم حضور نداشتن در اجتماعات، برگزار نکردن دورهمی‌های خانوادگی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

دکتر فاضل خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه سه روز قبل یک مادر و فرزند به علت ابتلا به کرونا در گرگان جان خود را از دست دادند و حال پدر این خانواده هم به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: آمار‌ها نشان می دهد بیشتر بستری شدگان و جان باختگان طی ۲ هفته گذشته در این استان جوانان هستند.

دکتر فاضل با انتقاد از حرکت کارناوال‌های عروسی و برگزاری جشن در خانه و باغ‌ها بر خلاف مصوبات ستاد کرونا بیان داشت: در حال حاضر هزار و ۹۲۴ تخت از مجموع کل سه هزار و پانصد تخت بیمارستانی استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که نسبت به روز گذشته ۶۳ تخت بیشتر است.

وی افزود: حال ۷۹ بیمار بستری کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است که نسبت به روز ماقبل ۹ نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: این آمار به جز هزار بیمار کرونایی است که خدمات درمان را به صورت سرپایی دریافت می‌کنند.

دکتر فاضل خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی که درگیری ریه داشته باشند یا اکسیژن خون بیماران کمتر از ۹۵ درصد باشد، بستری می شوند.

وی یادآور شد: همه ۱۴ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی و تعدادی از آن‌ها در وضعیت سیاه شیوع کرونا قرار دارند.