معاون محیط زیست و خدمات شهری گرگان گفت: از ابتدای افتتاح پناهگاه سگ‌های بدون صاحب در تیرماه امسال تاکنون ۲۳۰ قلاده سگ جمع آوری شده است.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان ، احمد سالاری گفت: زیستگاه سگ‌های بدون صاحب در حاشیه شهر و یا در نزدیکی روستا‌ها قرار دارد و برخی از شهروندان با غذا دادن به این سگ‌ها مشکلاتی را برای مدیریت شهری به وجود می‌آورند.

وی افزود: غذا دادن به سگ‌ها موجب جمع شدن این سگ‌ها در یک مکان و افزایش زاد و ولد آن‌ها می‌شود.

سالاری گفت: سگ‌های بدون صاحب با نزدیک شدن به سکونتگاه‌های شهری موجب رعب و وحشت و در برخی موارد آسیب رساندن به شهروندان می‌شوند.

وی افزود: با راه اندازی مرکز نگه داری سگ‌های بدون صاحب تاکنون ۲۰۰ قلاده سگ واکسیناسیون، ۵۹ مورد رهاسازی و ۵۸ مورد هم با کمک شهروندان عقیم سازی شده اند.

سالاری گفت: باغداران و گله دارانی که به سگ نگهبان احتیاج داشته باشند با مراجعه به این مرکز نگهداری می‌توانند نسبت به سرپرستی سگ‌های بدون صاحب اقدام کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: از شهروندان تقاضا داریم از رهاسازی سگ‌ها در حاشیه شهر خودداری کنند چراکه موجب بر هم خوردن چهره بصری شهر می‌شود.

سالاری افزود: شهروندان گرگانی می‌توانند برای پیگیری تمام خدمات شهری از جمله جمع آوری سگ‌های بدون صاحب با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.