نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: علت مشکلات جامعه امروز این است که قرآن مهجور است و از قرائت و تدبر در آن غافل مانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت الله نورمفیدی در مراسم جشن هفته وحدت و فارغ‌التحصیلی طلاب مدرسه دینی نعمانی گمیشان با اشاره به روایتی از معصومین (ع) اظهارداشت: “القلب حرم‌الله، فلاتسکن حرم الله غیرالله” قلب حرم خداست، در حرم خدا غیر خدا را جای ندهید. یعنی اینکه دل به غیر خدا نبندید و به غیر خدا تکیه نکنید تا نور خدا و ملائکه بر قلب‌مان بتابد و اثر بگذارد.

وی در ادامه استغفار را جبران غفلت‌های گذشته دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ ترین گناه این است که انسان رابطه خود با خدا را تنظیم نکرده و توجهی به آن نداشته باشد، چنانچه رابطه اساسی انسان با خدا و تنظیم‌کننده آن است.

امام جمعه گرگان قرآن را قانون اساسی زندگی بشریت دانست و گفت: در زندگی انسان، قرآن اساس است و حدیث هم در ارتباط با تبیین، شرح و بیان مفاهیم قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان توجه به قرآن، تلاوت و تدبر آن را موجب ایجاد حالت خوف و رجا در بشر دانست و ابراز کرد: ما در زمینه قرائت، ترتیل و تلاوت آن وظیفه داریم و قرآن نیز وظایف ما را در این باره مورد توجه قرار داده است. رفع گرفتاری‌های بشر و دغدغه‌های انسان در دنیای کنونی، مستلزم توجه به قرآن و ترویج مبانی آن در سراسر عالم است.

آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: علت مشکلات جامعه امروز این است که قرآن مهجور است و از قرائت و تدبر در آن غافل مانده‌اند.

وی در ادامه با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: پیامبر اکرم (ص) و سبک زندگی آن حضرت برای شیعه و سنی الگو و سرمشق بزرگی است که باید در زندگی ما جاری و ساری شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در قیامت، شفاعت حضرت رسول اکرم (ص) مشمول ما گردد، باید زندگی خود را مانند او قرار دهیم و در حد توان و ظرفیت خود مانند پیامبر (ص) باشیم. مهم این است که در این راه قرار گیریم و تلاش کنیم سیره نبوی، محور نگاه ما در زندگی باشد.

همچنین آیت‌الله نورمفیدی در این مراسم با اشاره به علاقمندی خود به زبان ترکمنی اظهار داشت: علاقه داشته و دارم که به زبان ترکمنی مسلط باشم و بتوانم در چنین جمعی با مردم شریف ترکمن صحرا با زبان و گویش خودشان حرف بزنم.