مسمومیت زنجیره ای در سراسر ایران همچنان ادامه دارد و امروز یکشنبه چهاردهم اسفندماه 1401 نیز شماری از دانش آموزان در چندین شهر ازجمله شهر گنبد کاووس مسموم شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، در ادامه مسمومیت تازه در بیش از نیمی از مدارس عمدتا دخترانه در چندین شهر ایران، در گنبدکاووس در شرق استان گلستان دستکم پانزده دانش آموز دچار مسمومیت شدند که براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان از این تعداد ۱۲ نفر مرخص شده و سه نفر برای چکاب و بررسی بیشتر در بیمارستان بستری هستند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش گلستان بااشاره به اینکه این اتفاقات برای ایجاد ترس و وحشت در بین مردم به ویژه دانش‌آموزان است، تصریح کرد: مسمومیت دانش آموزان گنبدکاووس را رد نمی‌کنیم اما اینکه ریشه این مسمومیت چه بوده و یا ارتباط آن با مسمومیت‌های سریالی بر عهده ما نیست.

این اتفاقات از سه ماه پیش از مدرسه ای در قم شروع شد و به بیش از نیمی از استانها رسید. مقامات توضیح روشنی درباره علت ماجرا و عوامل آن نداده اند. یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز بابت نگرانی والدین دانش آموزان از این حوادث عذرخواهی کرد و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم اعلام کرد کار، کار دشمنان خارجی است.

قابل ذکر است که گستردگی این اقدام نشان از عمدی بودن، سازماندهی و پشتیبانی خاص دارد چراکه هیچ گروهی توان چنین کاری در این حد از پراکندگی در کل کشور را ندارد.

قطعا چنین اقدامی با این حجم از گستردگی و به گفته کارشناسان عدم دسترسی به گازهای مورد استفاده توسط افراد عادی، عامل انسانی نمی تواند در آن دخیل باشد و در آینده ای نزدیک مشخص می شود که پشت این قضیه دست های آلوده ای نهفته که رژیم صهیونیستی میدان دار اصلی آن است. چراکه می توان احتمال داد هیچ کشوری حتی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جنایتی را با این ابعاد و گستردگی انجام نمی دهند که نوجوانان و دانش آموزان دختر را هدف قرار می دهد به جز رژیم جعلی اسراییل که در مقابله با ایران گستاخی ها را به حد اعلای آن رسانده است.

حضور اندک دانش آموزان سرکلاس های درس و تاثیر روانی آن بر دانش آموزان و والدین قابل مشاهده است و مدارسی که به عنوان خانه دوم درس آموزان است می بایست محیط امنی باشد تا آموزش به نحوه مطلوب انجام شود چراکه حسن ناامنی در درازمدت از لحاظ تربیتی تاثیر منفی داشته و لطمات جبران ناپذیری در آینده بر محصلین خواهد داشت.

 

 

تصاویری که گفته شده از هنرستان فاطمه زهرا در گنبد کاووس است