رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر نیز ۴۱ کودک در مراکز آموزشی درمانی تخصصی کودکان طالقانی گرگان و گنبد بستری هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد موارد ابتلای کودکان استان به کرونا همچنان در حال افزایش است و در حال حاضر نیز ۴۱ کودک در مراکز آموزشی درمانی تخصصی کودکان طالقانی گرگان و گنبد بستری هستند.
سکینه بیگم کاظمی روز دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۰ نفر از این کودکان در گرگان و بقیه در مرکز آموزشی درمانی تخصصی کودکان طالقانی گنبد کاووس مراحل درمان این ویروس را می‌گذرانند که چهار نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.
وی افزود: بهترین راهکار پیشگیری از ابتلای همه افراد از جمله کودکان به کرونا، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
حمید سلطانی مدیر داخلی بیمارستان طالقانی گرگان نیز گفت: تب، سردرد، مشکلات گوارشی، تنگی نفس، سرفه از علایم اصلی بروز کرونا در کودکان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان روز دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ گفت که تعداد بیماران کرونایی بستری در استان به ۹۱۹ نفر رسید که حال ۳۸ بیمار وخیم است.
روز گذشته ۸۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در گلستان بستری بودند.
عبدالرضا فاضل اظهار داشت: روزانه بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و یا پس از ۴۸ ساعت مرخص میشوند.
در حال حاضر گمیشان در وضعیت نارنجی و ۱۳ شهرستان دیگر گلستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند که در این میان وضعیت شیوع این ویروس در گرگان، رامیان، کلاله، بندرگز، آزادشهر و مینودشت وخیم و بحرانی است.
کارشناسان تاکید می‌کنند که با استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تردد و بیرون رفتن‌های بی مورد و اضافی و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی میتوان خطر ابتدا به کرونا را کاهش دهد.