مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در حال حاضر برای ۲ سال اول، زمین تامین شده است، اما باید مراحل تفکیک شهر سازی، الحاقات، مجوز‌های لازم و طراحی را بگذرانند.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، مهدی ملک گفت: حدود ۹۰ هزار گلستانی برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و در حال حاضر ساخت مسکن در شهر‌های استان از جمله گرگان و گنبدکاووس در حال انجام است.

ملک افزود: ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ مسکن را در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه از اواسط مرداد عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در سایت آرامش گرگان آغاز شده است افزود: ساخت و ساز هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در گرگان در دست انجام و در مرحله سقف سوم اسکلت است.

ملک می‌گوید: در سایت زیتون گرگان نیز برخی از واحد‌ها در مرحله تیغه چینی است و در سایت ۴۸ هکتاری گرگان نیز چند قرارداد در دست اقدام داریم که احتمالا یک طرح هزار واحدی را شروع خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت:در گنبدکاووس اراضی دولتی نداشتیم اما با پیگیری‌هایی که انجام شد ۲۴ هکتار از اراضی دولتی که متعلق به سازمان ملی مسکن بود با برنامه ریزی‌هایی  انجام شده  در مرحله اول ساخت حداقل ۲ هزار مسکن را در برنامه داریم.

وی همچنین گفت: حدود ۶۵ هکتار از اراضی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی به نام سازمان ملی مسکن منتقل شد که آن هم در شرف برنامه ریزی است.

ملک در مورد مسکن مهر هم گفت: ساخت حدود ۳ هزار واحد را در برنامه داشتیم که هزار و ۵۰۴ واحد، طبق برنامه ریزی مجدد فعال سازی شده است و هزار و ۵۰۰ واحد دیگر را دست برنامه ریزی داریم.

نهضت ملی مسکن (قانون جهش مسکن) در مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ شده است.

براساس این طرح متقاضیان مسکن با رعایت شروطی مانند سرپرست خانوار بودن، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، امکان ثبت‌نام در این طرح را دارند.