مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از شروع طرح زمستانه راهداری در استان گلستان خبر داد و گفت: سرما در گلستان زود آغاز شد و از ابتدای مهرماه عملیات زمستانه راهداری آغاز شده است.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، عادل مصدقی صبح روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان هر روز و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است و لحظه‌ای کار همکاران در این اداره تعطیلی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح راهداری زمستانه از ۲۶ مهرماه آغاز شده و تا پایان زمستان نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به بارش‌های شدید باران طی هفته‌های اخیر گفت: ریزش سنگ، آوردن تنه درختان به مسیر عبوری، سیلاب، انسداد پل‌ها و مسیرهای مواصلاتی را شاهد بودیم امابه دلیل آمادگی لازم رفع انسداد در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

مصدقی خاطرنشان کرد: شب گذشته نخستین بارش زمستانه برف تا بامداد امروز شروع به بارش کرد که در مسیر گرگان به شاهرود در طول ۱۴ کیلومتر و محور درازنو کردکوی عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی را انجام دادیم.

وی اضافه کرد: ما ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر انواع راه داریم که ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۵۶ کیلومتر راه مرزی، ۶۸۰ کیلومتر راه شریانی و ۵۵۷ کیلومتر راه ترانزیتی در استان داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خاطرنشان کرد: ما ۵۱ گردنه برفگیر داریم که در طرح زمستانه ۲۲۷ دستگاه ماشین آلات را بکارگیری خواهیم کرد.

 

 

 

مصدقی گفت: ۲۱ دستگاه نمک پاش مکانیزه داریم که در این طرح بکارگیری خواهند شد و ۲۷۰ نیروی انسانی در این طرح فعالیت خواهند کرد و ۱۰۰ نیروی پشتیبانی و ستادی نیز خدمات خواهند داد.

وی بیان کرد: تمامی راهدارخانه‌ها و ادارات شهرستانی در این طرح به صورت آماده‌باش کامل و کاملا فعال خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: تاکنون بر اساس پیگیری‌های انجام شده تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که در مسیر به‌سازی و بازسازی آسفالت، ماشین‌آلات، راه‌های روستایی، ساخت راه روستایی، نگهداری راه‌ها و … هزینه خواهد شد.

مصدقی افزود: از این مبلغ ۳۲۲ میلیارد تومان در بخش روکش آسفالت هزینه خواهد شد، ۷۶ میلیارد تومان در محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود و در مسئله ایمن‌سازی راه‌ها نیز ۷۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۵۲ میلیارد تومان در رفع نقاط حادثه خیز هزینه می‌شود و در بازسازی و نوسازی ناوگان راهداری ۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.