در ادامه سفر وزیر جهاد و کشاورزی به گرگان از سامانه ستکاوا در گلستان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، در ادامه سفر وزیر جهاد و کشاورزی به گرگان از سامانه ستکاوا در گلستان رونمایی شد. به واسطه این سامانه که در حاشیه نشست وزیر جهاد کشاورزی با تشکل‌های حوزه کشاورزی استان گلستان رونمایی شد، خریداران کالا‌های اساسی (خریداران خُرد، خریداران عمده، غرف میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خریداران مناسبتی، خریداران دستگاهی) می‌توانند متناسب با سهمیه و ظرفیت، مستقیم با مراجعه به به نشانی www.setkava.ir اقدام به تامین کالای خود کنند.

سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی در این نشست، با اشاره به اینکه کشاورزی، مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور ما است، گفت: تدوین و اجرای الگوی کشت در استان‌ها با ضمانت اجرای کشت قراردادی، گسترش کشت گلخانه ای، مکانیزاسیون و توسعه زیرساخت‌ها مانند آبیاری‌های نوین، سند دار کردن اراضی کشاورزی، واگذاری خرید محصولات کشاورزی به اتحادیه ها، توسعه صنایع تبدیلی، توجه به گردشگری کشاورزی و جذب سرمایه گذار، در دستور کار قرار دارد.

وزیر جهادکشاورزی همچنین عصر امروز از کارخانه ریسندگی و بافندگی ماهوت شمال در در شهرک صنعتی علی آبادکتول دیدن کرد.

این کارخانه با نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شده است و با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تُن نخ، گامی بزرگ و ارزشمند در مسیر صنایع تبدیلی و تکمیلی پنبه محسوب می‌شود.

تولیدات این کارخانه با ۲۵۰ نفر نیروی متخصص، علاوه بر تامین نیاز داخل، ظرفیت صادراتی نیز دارد.

 

آقای ساداتی نژاد همچنین از طرح گلخانه‌ای شهرک صنعتی علی آبادکتول با بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار، دیدن کرد.