امام جمعه گلستان گفت: باید برای تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان، برنامه‌ای مدون و مشخص داشته باشیم و در این راستا لازم است مسائل تربیتی در مدارس جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، امام جمعه گلستان گفت: باید برای تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان، برنامه‌ای مدون و مشخص داشته باشیم و در این راستا لازم است مسائل تربیتی در مدارس جدی گرفته شود.

حجت الاسلام محمود نورپور یکم مردادماه ۱۴۰۰ در خطبه‌های نماز جمعه گلستان به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است، که تاکنون برکات زیادی برای جامعه داشته، در هشت سال دفاع مقدس، همین صف‌های نماز جمعه بود که جبهه‌ها را اداره میکردند و بعد از دفاع مقدس هم تاکنون نماز‌های جمعه در جهت آگاهی بخشی و افزایش معرفت دینی مردم تلاش‌های زیادی انجام داده اند.

امام جمعه گلستان افزود: نماز جمعه منادی وحدت، انسجام، بصیرت و غیرت دینی، تقوی و اخلاص و معنویت، استکبار ستیزی بوده و هست، تریبون نماز جمعه تریبون نظام و متعلق به همه مردم است که از آن ندای توحیدی، خیر و دعوت به فلاح بلند است.

نورپور ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و عید غدیر خم یادآور شد: غدیرخم شناسنامه و سند حقانیت ما است و غدیر و امامت است که اسلام را کامل و مرضی میگرداند و دشمنان هم از فرهنگ غدیر و مسأله امامت و رهبری در هراس اند.

امام جمعه گلستان از مسئولین خواست به وضعیت نابسامان حجاب و پوشش توجه کنند و اجازه ندهند هر لباسی به هر شکل و مُدی تهیه و به بازار عرضه شود.

وی همچنین از مسئولین مراکز تصمیم گیر خواست از موضوع تربیت اسلامی کودکان، نوجوانان و جوانان غفلت نکنند و افزود: باید برای تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان، برنام‌های مدون و مشخص داشته باشیم و در این راستا لازم است مسائل تربیتی در مدارس جدی گرفته شود و مربیان تربیتی تقویت شوند و برای هر مدرسه یک طلبه جوان آشنا به ادبیات و زبان دانش آموزان جذب شود.

نورپور اضافه کرد: اگر مسئولین و مراکز تأثیرگذار از تربیت دانش آموزان، این آینده سازان جامعه غفلت کنند، سلامت جامعه به مخاطره میافتد و طوری خواهد شد که همین عزیزان فردا با کوچکترین بهانه و تحریک به کف خیابان‌ها آمده و برای نظام هزینه و مشکل ایجاد خواهند کرد.

وی گفت: لازم است بیان نورانی امام صادق (ع) که فرمود: «علیکم بالاحداث» را جدی بگیریم و برای تربیت درست دانش آموزان برنامه ریزی درستی داشته باشیم.