آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه رهنمود اصلی به هیئت‌های مذهبی در کنار هدایتگری مردم موعظه پذیری است، گفت: تمرکز هیئات مذهبی بر سبک زندگی دینی و معرفی آن به جوانان لازم است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه رهنمود اصلی به هیئت‌های مذهبی در کنار هدایتگری مردم موعظه پذیری است، گفت: تمرکز هیئات مذهبی بر سبک زندگی دینی و معرفی آن به جوانان لازم است.
آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در دیدار با اعضای شورای هیئات مذهبی کشور با بیان اینکه مکتب انسان ساز سید الشهدا (ع) جایگاه و اهمیت بالایی دارد، گفت: در این زمینه نیازمند روشنگری و آگاه سازی برای هدایت مردم هستیم.
این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در این زمینه هیئت‌های مذهبی نقشی سازنده در انعکاس فرهنگ حسینی دارند، افزود: رهنمود اصلی به هیئت‌های مذهبی در کنار هدایت گری مردم، موعظه پذیری است که در پیشگاه الهی همه ما باید پاسخگو باشیم.
وی نهاد هیئات‌های مذهبی را تشکلی مردمی وموثر در جای جای کشورمان دانست و ادامه داد: هیئت‌های مذهبی باید بر جذب مخاطب بیشتر به خصوص جوانان، تمرکز بر سبک زندگی دینی و معرفی جریان انسان ساز امام حسین فعالیت کنند.
آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر سازماندهی تشکل‌های مردمی در جهت هدایت این تشکل‌ها به سمت سعادت مردم ادامه داد: شورای هیئت‌های مذهبی افرادی صاحب فکر و تدبیر هستند که رسالت امانت داری وهدایت گری در راه خدا را بر دوش می‌کشند.