استاندار گلستان گفت: جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین فرصتی برای نمایش وحدت و انسجام اقوام ایران اسلامی است.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان، استاندار گلستان امروز یکشنبه در جلسه هماهنگی کمیته‌های اجرایی این جشنواره با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین فرصتی برای نمایش وحدت و انسجام اقوام ایران اسلامی است افزود: جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین بزرگترین رخداد فرهنگی و هنری و اجتماعی در کشور است و ما میراث‌دار چهارده دوره برگزاری این جشنواره هستیم.

علی محمد زنگانه افزود: باید در برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین به ایده‌های خلاق و نوین پرداخته شود و برنامه‌های جشنواره با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها اجرایی شود.

استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه باید با نگاهی پیشگیرانه و اقداماتی نرم و فرهنگی با توطئه‌های دشمنان مقابله کرد گفت: این جشنواره فرصتی برای ارائه وحدت و انسجام و آداب و رسوم اقوام و مذاهب ایران اسلامی است.

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان هم در این جلسه با اشاره به حضور هنرمندان صنایع دستی و موسیقی آیینی و عرضه سوغات استان‌های کشور گفت: ۲۸ کمیته اجرایی و شورای راهبردی این جشنواره با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان هم در این نشست گفت: جلوه امنیتی و فرهنگی استان گلستان در کشور بی نظیر است و امنیت پایدار در این استان مرهون وحدت و انسجام اقوام ساکن در این استان است.

رسول شکری‌نیا با اشاره به حضور منسجم قومیت‌های مختلف کشور در این جشنواره افزود: صدا و سیمای مرکز گلستان این جشنواره را در هر ۴ بخش خبر، سیما، صدا و فضای مجازی پوشش کامل می‌دهد و در طول برگزاری این جشنواره با ۱۲ شبکه استانی، ۶ شبکه سراسری و ۲ شبکه بین‌الملل ارتباط مستقیم خواهد داشت.

وی گفت: در شرایط کنونی، برگزاری این جشنواره می‌تواند در وحدت آفرینی و نمایش انسجام اقوام و مذاهب ایران اسلامی تاثیرگذار باشد.