رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸ واحد صنعتی که بنا به دلایل مختلف در سال‌های گذشته تعطیل شده بودند، با کمک ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸ واحد صنعتی که بنا به دلایل مختلف در سال‌های گذشته تعطیل شده بودند، با کمک ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان به چرخه تولید بازگشتند.

حیدر آسیابی صبح روز پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در نشست فعالان اقتصادی استان گلستان با رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: در ۸ ماه ابتدایی امسال ۳۵۵ مورد درخواست در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مطرح شد که از این تعداد ۲۰۷ درخواست مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.

 

آسیابی با اشاره به اهتمام روسای دادگستری و دادستان‌ها در شهرستان‌های مختلف استان نسبت به رفع موانع تولید افزود: در شهرستان‌ها نیز ۱۶۷ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۶۱ مورد آن بررسی و مرتفع شده است.

 

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان برای فعالسازی واحد‌های تولیدی راکد و رفع موانع سرمایه گذاری در استان بیان داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۸ واحد صنعتی که به دلایل مختلفی در سال‌های گذشته به طور کامل تعطیل شده بودند، با حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فعال شده و به چرخه تولید بازگشتند.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به بررسی و احصا مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان ادامه داد: ۲۴ چالش عمده در بخش تولید استان شناسایی شده که ۲۰ مورد از این چالش‌ها مربوط به مشکلات بانکی بوده است که در حال پیگیری برای رفع آن هستیم.

 

آسیابی گفت: همچنین در مجموع ۸ ماه امسال، ۴۰۹ مورد بازدید میدانی داشتیم و ۱۶ مورد جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده که اکثر آن در محل شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی بوده است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: در این مدت ۱۶ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مرکز استان در محل استقرار واحد‌های تولیدی مشکل دار واقع در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی استان برگزار و ۹۰ مورد از این مشکلات مصوب شد که ۲۰ مورد ان مرتفع شده است.

 

وی توضیح داد که ۲۰ مورد از مصوبات رفع موانع تولید، مشکلات واحد‌های تولیدی مربوط به مشکلات بانکی بوده که پیگیری و رفع شد.

 

مشکل تعارضات ملکی چند واحد تولیدی در بندر ترکمن بعد از ۱۸ سال مرتفع شد
رئیس کل دادگستری گلستان در حضور رئیس قوه قضائیه گفت: در بازدید‌های به عمل آمده از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی در بندر ترکمن، مشکلات تعارضات ملکی چند واحد تولیدی در این شهرستان بعد از ۱۸ سال ظرف مدت ۴۸ ساعت مرتفع شد.

 

حیدر آسیابی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۶۷ فقره پرونده مشکلات واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی استان به دستگاه قضایی استان وارد شده که از این تعداد مشکل ۶۱ فقره پرونده مرتفع شده است.

 

وی ادامه داد: مشکلات بانکی واحد‌های تولیدی به صورت مصوبه به لیست واحد بانکی استان اعلام شد و خوشبختانه بعد از دو جلسه این مشکلات مرتفع شده است.

 

آسیابی گفت: مشکل چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بندرترکمن به علت تعارضات ملکی بعد از ۱۸ سال طی بازدید‌های دستگاه قضایی مطرح و ظرف ۴۸ ساعت این مشکلات به کمیسیون مربوط به اداره کل ثبت اسناد مطرح و مرتفع شد.

 

وی بیان کرد: تاکنون ۴۰۹ مورد بازدید توسط اداره کل دادگستری استان، روسای دادگستری شهرستان‌ها و دادستان‌های استان انجام شده و ۴۷ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها شناسایی و در حال رفع مشکلات آن‌ها برای بازگرداندن به چرخه تولید هستیم.