مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به ۶۲۵ هزار مشترک بخش خانگی در استان، گفت: سال گذشته ۴۷.۸ درصد کل مصرف برق استان در بخش خانگی بود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به ۶۲۵ هزار مشترک بخش خانگی در استان، گفت: سال گذشته ۴۷.۸ درصد کل مصرف برق استان در بخش خانگی بود.
علی اکبر نصیری روز سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: روز گذشته پیک مصرف برق در استان گلستان به ۱۴۰۰ مگاوات رسیده بود. نیروگاه برق علی آبادکتول به عنوان تنها نیروگاه برق گلستان، ۸۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند و مابقی نیاز استان از طریق نیروگاه‌های نکا و سمنان تأمین می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه شبکه‌های توزیع برق در سراسر کشور به یکدیگر متصل هستند، اگر نیروگاه علی آبادکتول به سیکل ترکیبی تبدیل شود، کمک زیادی به صنعت برق کشور می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به اینکه پیک مصرف برق از ساعت ۱۲ الی ۱۸ است، خاطرنشان کرد: اگر مردم در این ساعات صرفه جویی داشته باشند، نیازی به اعمال خاموشی‌ها نداریم. در این مدت سعی شده خاموشی‌های مورد نیاز در بخش کشاورزی، صنعت و ادارات اعمال شود و کمترین خاموشی‌ها در بخش خانگی اعمال شد.
نصیری بیان کرد: در گلستان ۶۲۵ هزار مشترک بخش خانگی، ۳۶ هزار مشترک بخش عمومی، ۱۲ هزار مشترک بخش کشاورزی، ۳۲۰۰ مشترک بخش صنعت و ۹ هزار و ۷۴ مشترک بخش تجاری داریم. در سال گذشته ۴۷.۸ درصد مصرف برق استان در بخش خانگی، ۱۹.۶ درصد بخش کشاورزی، ۱۶.۶ درصد بخش صنعتی، ۸.۳۲ درصد بخش عمومی و ۷.۶ درصد در بخش تجاری مصرف شد.
وی در ادامه گفت: به ادارات استان ابلاغ شده که باید میزان مصرف برق خود نسبت به سال گذشته را ۵۰ درصد کاهش دهند و در غیر این صورت با قطعی روبه رو می‌شوند. در این راستا به صورت روزانه مصرف برق ادارات رصد و برق اداراتی که بیش از میزان در نظر گرفته شده برق مصرف می‌کنند، از ساعت ۱۲ تا ۱۴:۳۰ قطع می‌شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان بیان کرد: یکی از سیاست‌های ما احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس گازی، خورشیدی و CHP با همکاری بخش خصوصی است. در حال حاضر نیروگاه‌های کوچک مقیاس در مراوه تپه با ظرفیت ۸ مگاوات، رامیان با ظرفیت ۴ مگاوات و گرگان با ظرفیت ۲۵ مگاوات راه اندازی شده است.
نصیری در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه خاموشی‌های بخش خانگی تا مردادماه در سایت شرکت توزیع برق استان بارگذاری شده است. از شهروندان درخواست داریم در ساعت خاموشی در نظر گرفته شده برای آنها، وسایل برقی پرمصرف خود را از مدار خارج کنند تا در صورت اعمال قطعی، وسایل برقی آن‌ها دچار آسیب نشود.
وی گفت: سال گذشته ۱۰۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان کشف شد و امسال نیز تاکنون ۳۰۰ دستگاه کشف شده است. کسانی که محل استفاده از این دستگاه‌ها را گزارش کنند، از شرکت توانیر پاداش دریافت می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان تصریح کرد: سال گذشته ۲۲۸ مورد پرونده مربوط به خسارات وسایل برقی ناشی از نوسانات برق در استان تشکیل شد که تاکنون ۱۶ مورد به مبلغ ۱۲۶ میلیون تومان پرداخت شده است و مابقی در مرحله کارشناسی است. ۱۴۲ پرونده مربوط به خسارات کمتر از ۵ میلیون تومان است که با هماهنگی بیمه مقرر شده ۷۸ مورد آن که کمتر از ۲ میلیون تومان است تا حداکثر سه هفته دیگر و مابقی دو هفته پس از آن پرداخت شود.